måndag 9 maj 2011

Sunday

.
Jag lägger inte ner så mkt tid på mina naglar, som jag ju skrev i ett inlägg nedan.
Men nu var det dags att putsa dom lite igen, vilket jag gjorde Igår (söndag).
Don't get me wrong, jag tycker dom ser jättebra ut, på "before" fotot nedan!
Men nyttigt att ta ner dom lite emellanåt ändå tycker jag.
Tycker dom håller sig starkare på så vis också, att man typ toppar dom ibland.
Dessutom så växer dom ju ut så snabbt, så bara nyttigt detta.


Tog först bort mitt genomskinliga lack, eller ja... stärkelselack var det.
Tryckte bak nagelbanden lite. Det behöver man inte göra varje gång.
De ska se jämna och "raka" ut. Nagelband kan vara lite "sneda" annars.
Att dra bak nagelbanden, gör dessutom att naglarna ser längre ut.

 Klippte sen ner naglarna... Så rakt av jag kan. 
Runda inte av dom alltså. Finare om dom är lite rakare.
Se till att alla naglar ser rätt så lika ut i längd och allt. Detaljer gör helheten!
Som ni läste i förra inlägget så tycker jag att det kortaste i nagellängd, 
som en tjej ska ha, är lika långa som fingertippen, inte kortare iallafall.
Jag brukar klippa så att iallafall bara lite grann av det vita i nageltoppen, är kvar.

Filade sen Försiktigt med lite grövre nagelfil, så de vassa kanterna försvinner.
Sen filade jag med en lenare fil för att softa av alla naglar.
Även en lenare fil ovanpå naglarna, för att lite polera ytan.




Ja, det var bara det... Sen är det klart!
Fixade inte så mkt med just nagelbanden denna gång,
alltså tex drog bak nagelbanden och det ser ni nog. 
Man kan även smörja in naglarna med nagelbandssalva, så ser dom fräschare ut.
Kan se lite torrt och narigt ut annars. Men inte alltid jag tar sån salva trots allt.
På fotona i bloggen, har jag dock smörjt in nagelband, (salvan ser ni på bild).

På fotona i detta inlägget så är naglarna omålade.
Gillar inte nagellack som ni läste i inlägg nedan, men ibland kan jag ha genomskinligt,
eller bara lite stärkelselack. Annars brukar jag inte ha något alls.
Ser som sagt var mest städat och i ordning ut så.

1 kommentar:

Tiggir sa...

vilka finna naglar du har nu gumman=)
Bamse kram