lördag 7 maj 2011

My Nails ✽

.
Jag har varit en nagelbitare genom hela livet i princip.
Slutade bita någon gång i tonåren för första gången och sparade ut naglarna.
Dom blev jätte fina, Starka och kändes perfekta!
Sen föll jag tillbaka i bitandet igen och det gick inte sluta, åter igen..

Har lyckats sluta typ två ggr i mitt liv och nu är det tredje gången!
Men eftersom jag slipat på mina tänder, så kan jag inte bita denna gång, tack och lov.
Så nu lär jag inte kunna falla tillbaka i bitandet.
Dessa foton tog jag i torsdags. Klicka för att förstora bild.



Så här ser naglarna ut nu alltså.
Tänkte klippa ner dom lite och fräscha upp dom. Ville visa er längden först bara.
Lösnaglar har jag aldrig ens provat, så detta är mina äkta alltså.
Längre än så här tycker jag inte naglar ska vara,
och som kortast tycker jag att man som tjej ska ha typ lika långa som fingertippen.
Jag brukar klippa mina naglar så dom är hyfsat rakt av.
Det är noga att dom är lika långa på alla fingrar. Små detaljer gör ju helheten.
Som sagt så ska jag klippa och fila dom i dagarna nu, så på fotona är dom inte perfekta.
Salong har jag aldrig gått till heller för att nämna. Jag fixar allt hemma, själv.

Jag är inte mkt för färgade nagellack.. 
Tycker det ser mer moget, städat och snyggt ut med genomskinligt. 
Även fransk manikyr är fint. Får inte se typ kladdigt ut dock.
Jag är iallafall nöjd med mina naglar!

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

Jaaaa dem är görfina ,nej det får inte va kladd och avskavet naglack ser väldigt ovårdat ut ,men lite lack på bara är snygg;))
Kraaaam

maria sa...

så avis jag blir! vill också ha långa och fina naglar men mitt yrkesval förhindrar det, får inte ha nagellack eller långa naglar :(
lite trist

kram