måndag 21 mars 2011

Nya Lappizen

Köparen till min stationära dator, hämtade datorn igår.
Han var trevlig och jag Hoppas han blir nöjd!



Som jag skrev i tidigare inlägg häromdagen, så kom min Nya laptop i tisdags,
och det tog inte ens 24 timmar att få hem den efter beställningen.
Jag har under veckan förberett den nya laptopen, samt förberett den gamla lappizen.
Har låtit batteriet få ladda ur sig Helt och sen ladda upp sig i fred, då datorn är avslagen.
Gjort detta några ggr, för bäst hållbarhet på batteriet i framtiden.
Allt innehåll på gamla, ska över till den nya och nu är det klart!


Nu sitter jag på min nya pärla alltså och jag slipper Linux som operativsystem!
Nu kör jag men saknade Windows igen! Windows 7 är det på denna.
Skaffade spotify häromdagen, för det kunde jag ju inte ha på Linux så.
Ska också blir Skönt att få bygga på hemsidan igen, använda photoshop igen!

Jag valde just Denna laptop, för att den har kraftig spelprestanda och den är bra till
media arbeten som att just redigera tunga foton, redigera filmer osv.
Precis som den utbildning jag tog studenten från, så är det just sånt jag sysslar med.
Jag ska kolla lite mer i datorn på vad den har för program till detta,
så ska jag sätta igång med lite media arbete sen. Skönt!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Verkligen roligt att du har fått dig en riktig dator nu
Kraam