fredag 20 juli 2018

Västkusten ♥

Jag inväntade Thorsten hemma som skulle säga hej, ge mig manus och så.
Sen tänkte jag ta mig till stranden för svalkning, men plötsligt står vi på en mack och hyrar bil.
Bara en månads gammal kombi med automat och så mig bakom ratten!
.
.
.
Timmar senare checkade vi in på Hotell Flora i Göteborg.
Där inväntade gitarrist att vi anlände och repetition mellan de två på hotellrum kunde nu börja.
Senare följt av ännu en bilfärd, nämligen mot kustens vackra ö Marstrand.
.
.
.
.
Strax efter spelningen tog vi färjan tillbaka och siktade på hotellet i city.
Vi samlades några få inne på Thorstens rum och en bit inpå natten blev både det prat och sång.
En lugn, men riktigt trevlig stund. Ett bra avslut på en lång dag helt enkelt.
.
.
.
.
Startade torsdagen med en enklare hotellfrukost i Göteborg.
Framåt eftermiddagen var det dags för avfärd. Dags att bege sig hemåt, österut igen.
Bilen skulle lämnas in och Th ville bjuda på kvällsmat hemma hos mig.
Han köpte dvd-film, kräftor, äppel must, bröd, tryffelsalami, ostar och potatissallad i fincharken.
Följt av efterrätt i form av färska hallon och blåbär med vispad grädde.
.
.
.
Men sen var man trött. Riktigt jäkla trött och inte konstigt efter denna långfärd.
Tack för trevliga stunder och tack till alla inblandade i detta  ♥

Inga kommentarer: