måndag 16 juli 2018

Egentid av perfektion ♥

Igår 32 grader på sin topp och idag 33 säger dom ♥
I strålande solsken cyklade jag ensam iväg mot stranden i en aning motvind, några backar och
gassande värme. Men väl framme var jag glad och vattnet var bara såååå skönt!!!
Jag hoppade i ganska så direkt. Strax blev det stillvind och man torkade snabbt i den sköna solen.
.
.
.
Jag badade två gånger och var i en halvtimma varje gång.
Så ni kan nog förstå hur skönt detta saltvattnet är just nu. Flyta på rygg kan man också.
Solen värmde länge länge och det var svårt att slita sig från att ligga där.
Men när jag såg att det snart är dags för solnedgången, så tog jag mig till båthamnen intill.
Där finns det låga bryggor där man kan sitta med fötterna i vattnet och njuta ♥
.
.
Solnedgången var fantastiskt som alltid där vid båtarna ♥
Alldeles vindstilla. Några glädjerop och plask hördes på avstånd. Fåglar likaså.
Det var några fler tjejer som snart slog sig ner en bit ifrån mig på den låga bryggan där jag satt.
De tog ett kvällsdopp som följdes av picknick på en filt och gosaker från en rottingkorg.
Såg riktigt mysigt ut och även jag hade förberett en stund av njutning ♥
.
.
Solar gör jag ju ofta, men säkert första gången jag åker och badar för mig själv.
Visst är sällskap trevligt på utflykter som denna, men mitt egna sällskap är inte fy skam det heller.
Allting blir precis som man gör det och det blev ju en riktigt fin dag ♥
Inte plågades jag av de höga temperaturerna heller, då jag varvade solningen med bad.
Denna dagen har känts som en enda stor utlandssemester ♥ Underbart!

Inga kommentarer: