måndag 28 maj 2018

Turnéavslut ★

För bara dagar sen kom jag hem ifrån en fantastisk weekend i Paris ♥
Sen var det dags att fortsätta turnélivet där käre Thorsten Flinck gestaltar Doktor Glas.
Näst ut på vårens lista var Hudiksvall, mer känd som Glada Hudik.
.
Bil och släpet har stått hemma hos Th på Värmdö, så jag fick starta fredagen med tågresa upp.
De hämtade sedan upp mig på centralen i Stockholm och snart var vi iväg.
Timmar senare checkade vi in på hotellet och sen var det dags att rigga scen och sätta scenljus.
Ja iallafall för min del som turnéledare och ansvarig för ljud & ljud,
som jag då sedan ännu en gång står bakom spakarna på under föreställningen gång.
Skillnaden på denna stad var att vi skulle uppträda Två kvällar och på helt samma teater.
Vilket gör att vi bor på samma hotell och dessutom slippa rigga ner scenen.
Som i sin tur betyder att lördagen får en mycket mycket lugnare nivå än om vi haft två städer.
.
.
.
Det var fullsatt båda dagarna. En ivrig publik dessutom.
Efter föreställning tog vi sedan någon öl i gemenskap där vi talade om allt och inget.
Frukostbuffén vi vaknade upp till var inte den bästa jag ätit men dög ändå.
Huvudsaken är att man får i sig iallafall lite av det nödvändiga för att stå sig i några timmar.
.
.
Sååå skönt att scenen redan är riggad och vi slipper checka ut och byta stad.
Man kan liksom ta den där frukosten i lugn och ro, för att sen göra precis vad man faktiskt vill.
Som att ta en promenad genom staden och njuta av en vacker sommardag.
.
.

Inte förrän närmare kvällen var det dags att bege sig till teatern igen.
Glatt ta emot publiken som ännu en kväll fyllde stolarna i den gamla Hudiksvalls Teatern.
Se till att Th är redo att inta scenen och sedan köra vår sista afton.
.
.
Tänk att denna helg nu var den sista på vårens turnéplan. Två månader ute på vägarna.
Att bo på hotell blir en vana. Att leva så nära inpå varann likaså.
Detta innebär så klart inte slutet. Men det innebär att just vårens turné härmed är avslutad.
Ett steg i taget, får man helt enkelt säga tills man helt kan spå framtiden.
.

.
Ännu en bra föreställning. Ännu en lyckad afton med bra teamwork.
Thorsten tyckte vi sen skulle beställa mat på rummet och äta tillsammans där allihop. Givetvis!
De där stunderna på turné där man släpper jobbet och bara umgås är värdefulla.
Både i grupp och på tu man hand. Detta blev dessutom en av de bästa helgerna på turnén.
Jag är absolut nöjd med allt. Mitt starkaste minne är dock Uddevalla.
Att se Th gå ifrån sin ångest innan föreställning, till att fullständigt leverera sitt bästa...
Det gjorde att jag kände en stolthet som berörde. Ett magiskt moment ♥
.
.
.
.
.
En lugn start även på söndagen gav oss tid till att koppla av ♥
Umgås, prata och minnas tillbaka på dessa veckor. Både på gott och ont, men mest Gott.
Vi hämtade inte släpet utanför teatern förrän på eftermiddagen,
checkade ut och begav oss mot Stockholm, där släpet nu skulle till sin ägare.
En kille på Värmdö som var alldeles starstrucked när jag nu hade Thorsten med mig.
Vi är så tacksamma över att få hyra släpet så länge, så det jämnt ut.
.
Vill slutligen Tacka alla som är inblandade i vårens turné av Doktor Glas.
Men framförallt Robban och Thorsten som har stått mig absolut närmast genom allt.
Tack kära vänner, kollegor och alla fina människor vi mött på vår väg ♥

Inga kommentarer: