onsdag 23 maj 2018

Jag tänker på..

.
🔸Jag tänker på livet. Tänker på jobb, kollegor, fritid, familj och vänner.
Tänker på de som hjälper mig och på de som stjälper mig.
Vilka som talar gott bakom min rygg och vilka som talar illa bakom den.
Tänker på vad jag ger och vad jag får tillbaka. Tänker på de som tycker man ska
krångla till det för sig själv för det ska bli bekvämt för någon annan. 
Som snart blir en bortglömd tacksamhet. En osynlig gest.
.
🔸Jag tänker på framtiden. Tänker på att ta vägar som ger mig något.
Tänker på att fatta beslut som leder till fler välgångar.
Tänker på att uppskatta de som gör mig väl och låta de andra få passera mig.
Tänker på styrkan som uppstår när man blir sedd för det man faktiskt gör.
Tänker på vad jag vill framöver. Vart jag hör hemma och med vilka.
.
🔸Jag tänker välmåendet. Älskar att utvecklas. Älskar att må bra.
Känslan man har när umgänget ger och tar. Där fina ord blir till fina handlingar,
även bakom rygg. Då och då måste man då stanna upp en stund.
Reflektera dåtid, nuet och framåt. Lära av misstag. Rensa på vad som tynger och vilka.
Rent av justera min grusväg mot nya mål.
.
🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿
.
Vackra löv kan falla och vissna.
Då behöver man kratta för att ge utrymme åt det som vill leva kvar. 
Jag planterar gärna blommor och grönska längs min livsväg mot mina livsmål. 🌱 /JDe

Inga kommentarer: