torsdag 28 september 2017

Visioner ♥

På gårdagens möte fick jag åter igen mysa med lilla Mimmi.
Hon blir så himla glad när hon ser mig och vill genast upp i knät och sprida kärlek.
För att se resultat de närmsta månaderna ska vi göra en handlingsplan.
Vad behöver göras för att nå sitt mål och inom vilken tidsgräns behöver det göras.
Målet att flytta dit jobben är, men också bygga upp det liv jag söker.
Jag drömmer ju fortfarande om ett familjeliv även om jag inte alls har bråttom dit.
Vill inte skaffa barn just nu, men samtidigt vill jag inte slösa min tid heller.
Så ska jag investera i en relation, så vill jag på något vis veta att den leder dit en dag.
Då kan man liksom ägna sin nutid på att bygga upp grunderna.
.
Under kvällen blev det ännu en långpromenad. Det är skönt på något vis.
Att sortera tankar i rörelse, samtidigt man är i sin egna inre bubbla.
Att sen komma in i värmen och mysa med varm choklad och ostmackor är obetalbart!
Stunder som verkligen gör höstens mörker och kyla till älskvärt ändå ♥
.
.
Jag startar min torsdag med Larsens inlägg om. rädslor i olika skepnader.
Tycker det är ett viktigt ämne att faktiskt reflektera över,
då onödigt tvivel gentemot fina personer kan få en tråkig utgång helt i onödan.
För visst är det onödigt att förlora bra personer pga hjärnspöken?
.
Min inställning med relationer i sig är att vi Kommer såra varandra.
För när vi släpper in människor in vårt hjärta bortom det där ytliga, blir vi ju sårbara.
Se bara på syskon och föräldrar. Hur många gånger har vi inte sårat varandra,
men ändå växt starkare för att vi i grunden lär oss kärlek och respekt.
Familj är på något vis extra förlåtande. Men lägg märke till att de inte styrs utav rädslor.
Visst kommer vi såra våra nära och kära i omgångar. Det går inte komma undan.
Tänker att livet handlar om att vara lyhörd och känna av varandras gränser.
Ibland kanske vi överträder dessa gränser men så länge vi bär respekt och ödmjukhet
inför vårt övertramp, har vi ju världens chans att bli bättre istället ♥

Inga kommentarer: