måndag 25 september 2017

T R E

Jag gjorde ett bra val i att styra om mina planer ifrån helgens mässa.
Det finns gränser på vad man vill betala inträde för att se.
Att på senare skåda hur andra hanterar relationer och livets stunder
får mig att extra mycket fundera över mina Egna mål och delmål här i livet.
För när man inte är nöjd med det man upplever, behövs förändring!
Har funderat på hur jag vill att mitt liv ser ut om. TRE .år.
.
Hur skulle Ditt liv se ut? Hur vill du leva och vad vill du känna?
Beskriv nu vart du bor och hur det ser ut när du kommer hem ifrån jobbet.
Ser du hus, lägenhet, trädgård? Stad, skog eller sjöutsikt?
Vem möter dig i dörren och hur spenderar ni er fritid tillsammans?
Ser du barn, djur eller är ni ett äventyrligt par som möter världen tillsammans?
Vad vill du att folk ska säga om dig bakom din rygg?
.
När man har en klar bild på hur målet ser ut, så kan man planera vägen dit.
Vad behöver du Ändra idag för att komma ett steg närmare ditt mål?
Oavsett hur ditt förflutna liv har varit och vad du är missnöjd med just idag,
så har du alltid möjligheten att påverka hur du vill livet Ska Bli.
För allt du gör idag och i nuet påverkar din framtid. Alla beslut och vägval du tar.
Hur du behandlar dina medmänniskor. Hur dina rädslor styr dig.
Precis allting du gör och säger idag, har en konsekvens inför din morgondag.
Det fantastiska är att Du Har makten att ta kontroll över resultatet.
Vill du exempelvis ha kvar jobbet i morgon, så presterar du ju för chefen idag.
Vill du få den söta tjejen på fall, så kommer du uppvakta henne.
Samma är det med livet i sig. Vet du målet, kan du bestämma vägen dit.
.
Jag kom precis in från en nattlig långpromenad på stadens tomma gator.
Det är ödsligt och alldeles tyst ute. Bara jag och tankarna.
Riktigt skönt och faktiskt nödvändigt. Jag behövde sortera allting liksom.
Jag vet vad jag ser i min vision. Vart jag vill vara om tre år.
När man inte är nöjd med det man ser och upplever nu, behövs förändring!
Sov Gott!

Inga kommentarer: