fredag 22 september 2017

Dumstruten

Mjuka, men döda...
.
.
.
Jag vinner ju definitivt medalj för kvällens dumstrut iallafall......
Mina förebilder är ju Galenskaparna och igår upptäckte jag att. Per Fritzell
kommer till stan och på eventet stod det fredag. Åh då måste jag dit!
Jag undrade varför inte min redaktör satte upp mig på presslistan snabbt nog,
och tänkte att jag sätter upp mig själv. Vill ju inte missa detta!
.
Skyndar iväg som h-vete i regn och backar för att hinna till detta jobb.
Väl framme upptäcker jag att cykelnyckel är glömd hemma men löser problemet
genom att jag får ställa in cykeln på teaterns portlåsta innergård.
Nu är det bara minuter kvar innan Fritzell kliver upp på scenen så blöt och stressad
kommer jag in i foajén där någon märkligt nog står och dammsuger?!....
När jag nu rusar mot salongen följer delägaren med i farten och säger hej hej hej.
När jag där vänder mig om möts jag av en mörk och tom salong!!
Men wtf, vart är alla?!.. frågar jag honom med länets mest chockade ansikte.
Vi har stängt ikväll, svarar delägaren och undrar väl vad jag gör där.
Jo ni... Jag är nämligen där 2 månader för tidigt!!!!!!!
.
Väl hemma igen, blöt och kall från denna höstliga fredagskväll blev jag
snart påmind om att inte missa. Doobiboo. .Va äre mä´re det är klart man ska se dä.
Ja det blev en kväll i soffan med både tv och sångstunder istället.
Det kanske var lika bra det, för när man är så där virrig som jag varit ikväll,
ska man nog inte släppas ut bland folk tänker jag, haha!
Ja jösses, det har blivit många gapskratt vill jag lova! .Bjuder på det!

Inga kommentarer: