söndag 1 oktober 2017

Kulturnatten ★

- Förra året
.
Jag jobbar inom kultur och igår var det dags för den årliga kulturnatten.
Minns förra året, då gick jag runt helt själv på dags schemat.
Höjdpunkten var att få sitta publik under en repetition på Östgötateatern.
Framåt kvällen mötte jag tjejerna, men blev sen övergiven.....
Trots att de lovade att vänta medan jag gick på toa, så var de plötsligt borta!
Inte heller ville någon av dom svara i tele på en hel timma. Elakt..
.
.
Blev en sen fredag och kom därmed ut sent på lördagen.
Har man inte sett människor på ett tag, så ska man absolut delta i stadseventen.
Ja igår var det alltså dags för alla kulturintresserade att samlas igen.
.
.
Jag missade dessvärre öppet hus på Östgötateatern som var tidigare på dagen.
Där man fick se bakom kulisserna, på kostymförråd med mer.
Hade varit en av dagens höjdpunkt, men jag hoppas att det blir fler tillfällen.
Utställningar lockar mig inte, men däremot musik och teater ♥
.
Improvisations teater där publiken får vara delaktiga.
Jag skrev. "Finlandskryssning" .på en lapp och lade ner i skålen vid entrén.
Den blev inte dragen, men visst hade en sådan scen blivit kul?!
.
.
.
Vart man än går på kulturnatten så spelas det musik.
Räcker med att mingla runt bland alla och dessutom publikstötta de som uppträder.
För visst var det som tidigare år ett flertal liveartister jag känner.
.
Jag drogs till Norrköping främst för att de satsar på kulturen.
Vilket jag och stadens invånare verkar ense om, för kulturnatten lockar fram
hela stadens invånare till en liten yta att mingla runt på.
Så att träffa på både gamla och nya bekantskaper blir liksom oundvikligt.
Det är på såna här dagar man upptäcker att staden är liten.
Men man märker också att kulturen för Många är viktig att bevara ♥

Inga kommentarer: