tisdag 19 september 2017

Throw Back ♥

Dagens blogginlägg blir en. tbt, för idag är det exakt 5 år sedan
jag började på Skandiateatern. En för mig stor dag och dörröppning i mitt liv ♥
Minnena är starka och det var en onsdag där de repade i salongen.
För på torsdagen var det genrep och på fredagen. premiär .av dragshowen.
.
Men under premiären släpptes en bomb av misstag om hur. teatern ska stänga!
Minns vilket tumult det skapade backstage mitt i premiärnerverna.
Märklig nyhet för mig som ju var ny på ett ställe jag gärna ville stanna på.
Det blev iallafall en lyckad premiär följt av min första after work ovanför teatern.
Bra sätt att komma in i gruppen och visst lärde vi känna varann.
.
.
Jag var med in i det allra sista och det blev ett år som absolut gav mig mycket.
För säkert första gången i mitt liv kände jag att jag passar in.
Kände mig inte så där konstig och annorlunda längre. Jag kände mig förstådd ♥
När man känner sig förstådd så ökar tilliten. Man vågar vara sig själv!
.
Carina har fått mig att utvecklas utöver vad jag själv trodde var möjligt.
Såsom att jag plötsligt utsågs till. ljustekniker .inför en show.
Min partner jobbade intill och vi stöttade varann i våra arbetssysslor.
Har i övrigt fått jobba med många av landets större namn, tack vare Skandiateatern.
För när skulle jag annars sitta och läsa manus med. Inger Nilsson .liksom.
.
Julfesten .vi bjöds på av våra chefer är nog den roligaste nånsin.
Men även den där mysiga helgen jag bjöds med på hos.  Villa Fridhem.
Jag bär på minnen, viktiga kontakter och ökad kompetens. Ja ni ser ju länkarna.
Har givetvis upplevt mycket även innan Skandiateatern,
men idag vill jag ändå lyfta detta som en stor dörröppning i mitt liv ♥

Inga kommentarer: