lördag 16 september 2017

Hello Pennywise

Äntligen är den här! Skräckfilmen vi älskade när vi var yngre.
Jag och bästa vännen Therese kunde se den flera gånger. Vi älskar ju skräck!
Minns hur vi gömde oss bakom fåtöljerna hemma hos henne.
Det .med Bill Skarsgård är efterlängtad! Jag bokade bion redan för en vecka sen.
.
.
Familj och vänner är bland det finaste vi har i vardagen.
Medan kollegor och samhället i sig finns i vår ytlighet och ser våra finare sidor,
så finns våra nära och kära där och stöttar oss när vi är svagare.
Så denna biokväll var det Jag som bjöd på rakt av för att visa min. Tacksamhet!
Jag växte upp som mobbad och vet att välvilja inte är en självklarhet.
Så personer i den inre kretsen får man vårda eller förlora.
.
SF var pyntad med röda ballonger och inleddes med att en clown
tittade in i salongen medan personalen höll ett välkomsttal för oss besökare.
Filmen var dock inte så läskig som jag hoppats och förväntat mig, men är ändå sevärd.
Den innehöll intressant nog en hel del humor och. End of chapter One
avslöjade att en uppföljare på filmen kommer skapas. Den tänker jag absolut se!
Tänker att då har ju filmen inget gammalt manus att jämföras med.
....Sooo we'll meet again for sure Pennywise....
Missa inte: Ringde IT

Inga kommentarer: