tisdag 18 april 2017

Aprilväder

Påskens röda dagar är över och vi kastades nu in i vardagen.
En tisdag som startade med föreläsning om kommunikation och gott intryck.
Om hur viktigt det är att tänka på helheten när man möter folk.
Vad vi lämnar för avtryck och hur vi kan styra över detaljerna. .Kommunikation är:. 
Visuellt (kroppsspråk) 55% - Vokalt (rösten och tonen) 37% - Verbalt 8%
.
Hur vill du att folk ska minnas dig? Tänk på hela kroppen. Tonläget och ansiktet.
Prata inte bara om dig själv. Var nyfiken. Lyssna och ställ gärna frågor.
Var positiv och alltid ärlig. Säg inte att du kan något du inte kan.
Kritisera aldrig heller någon du tidigare mött eller haft någon form av relation med.
Då vet man att det är precis vad du kommer att göra när du går härifrån.
Ja även inom teatern lär vi oss kontroll på kropp och språk. Väldigt viktiga verktyg.
.
Med dagens två möten avklarade blev det en härlig runda vid Strömmen.
Lite pokémingel vid krematoriet och oerhört intressanta väderskiftningar denna dag.
Ena stunden snöfall och nästa strålande solsken. Typiskt Aprilväder.
.
Jag kanske inte blir någon cirkusartist, men balansen är bra.
Varierande dag med bra innehåll. Med 10 pokégym cashade och snöflingor i solen.
Då är det gott att beställa hem en smarrig kvällspizza framför tvn.
Mitt kroppsspråk signalerar avkoppling. Mitt tonfall avslöjar min nöjdhet.
Personer jag mött kommunicerar att jag lämnat gott intryck.
När man gjort bra saker, känns det extra gott att somna med gott samvete.

Inga kommentarer: