måndag 17 april 2017

Lokalkändis

Ett påskfirande i sällskap av mig själv har ändå varit en bra påsk.
Har ju pysslat och faktiskt haft det riktigt trevligt i mitt egna sällskap som ni sett.
Jag som extra högkänslig har behov av att vara för mig själv ibland.
Men efter några sådana dagar så uppskattar jag ju lite socialt umgänge igen ♥
.
Vi slog ihop oss ett gäng för att spela. Pokémon Go .tillsammans.
Det är ju ett påskevent som pågår i spelet nu och man lär känna sjukt mycket folk.
Jag som inte är en spelnörd uppskattar konceptet på just detta spel.
Man kommer ut, rör på sig och umgås. Spelet har hjälpt mig bryta min isolering.
Från att ta bort umgängen ur mitt liv för någon annan osäkerhets skull..
Till att finna ett helt gäng nya vänner som förgyller dagarna.
I sociala stunder som dessa blir det mycket mingel där folk kommer och går.
Alla känner alla som det heter. De man inte träffat hälsar artigt i hand och verkar
alltid ha god koll på vem jag är ändå. Ibland blir jag stannad på gatan där
någon känner igen mig från något tillfälle. Lyckas alltid bli en form av lokalkändis.
Så blir det ju när man håller sig framme. Det var samma i hemstaden.
Man kan liksom gå ut ensam, men ändå alltid hitta umgängen att mingla runt med.
En del lär man känna lite mer, medan andra blir goda bekantskaper.
.
Det har iallafall varit ett bra avslut på påsken dessa två röda dagar.
Pokénader .varvat med många stunder vid krematoriet med musik i högtalare.
Strålande solsken men kalla vindar, så man fick ju klä sig varmt.
När vi blev lite för frusna hoppade vi in i bilarna och drog ut och gymmade istället.
Faktiskt extra kul när när vi blir ett större gäng som slår ihop oss så här.
Vrinneviskogen bjöd på fågelkvitter och vacker solnedgång.
Kunde åka hem både glad och nöjd. Får sån himla energi av såna här sällskap.
Man pratar likaväl som man lyssnar. Man flummar och skrattar.
Vi respekterar varandras olikheter. Vi grattar och berömmer när någon lyckas.
Sånt här är ju så viktigt! Man blir liksom upplyft och det stärker ♥

Inga kommentarer: