onsdag 8 februari 2017

Fullmoon ★

- Dagens lästips här!
Igår startade jag formatering av min dator som även fick stå på över natt.
Tar ju tid när man gör det grundligt. Idag fortsatte det med uppgradering till windows 10. 
Medan det höll på så passade jag på att ge mig ut en sväng innan stan stänger.
Tänkte det kan vara gott att köpa hem en låda vin att ha i lager. Var ju länge sen nu.
Personalen hjälpte mig väl att hitta ett prisvärt men bra och inte för surt.
Blev rekommenderad detta ekologiska så valde att köpa en låda. Blir spännande.
Det får dock bli en avsmakning någon annan kväll framöver.
.
Inte meningen att låta som en vinreklam nu. Inte heller uppmuntra.
För vissa innebär det ju ångest, drama, aggressioner och skadade relationer.
Jag är en sån som dricker ganska små mängder. Liksom mer på en livsnjutarnivå.
Så länge man kan hantera sina intag och inte dricker för att fly tex,
samt att alkohol inte skapar destruktiva beteenden följt av tråkiga konsekvenser.
Har man levt / lever nära inpå en alkoholist, så vet ni vad jag pratar om.
Visste ni förresten att en alkoholist måste vara nykter till. 100% .i tre månader,
för att kunna klassas som nykter alkoholist! Enligt beroendeteamet.
Det låter lätt om man inte har problem, men en missbrukare klarar det sällan.
.
Nu ikväll så startade äntligen. Valentines Day eventet i Pokémon Go.
Kommer bli en sjukt rolig vecka! Har redan ett flertal nya vänskaper som startat.
De har aktiverat pokéstop runt hela strömmen. Kommer älska detta event!
Jag tänkte faktiskt gå dit en stund nu för att joina dom. Läs i länken ovan vettja!
Får lägga in program och foton i datorn allteftersom. Nu PoGo!

Inga kommentarer: