fredag 10 februari 2017

La vie est belle ♥

- Inlägg om Cypern här!
.
Vinterkylan känns ganska påtaglig och idag faller det faktiskt även lite snö.
Mestadels har denna vintern varit bar mark med bitande kyla.
Börjar se fram emot våren allt mer, där naturen blommar och solen värmer.
Saknar alla trevliga utomhus aktiviteter och lättare kläder ♥
.
.
För idag 5 månader sedan spenderade vi vår sista dag på Cypern.
Minns hur vi gick på stan och letade presenter och souvenirer att köpa med oss.
Viljan att liksom överraska med en liten utvald gåva till närstående.
Det blev faktiskt några egna personliga köp också som jag njuter av dagligen ♥
Medelhavets salta vatten mot läpparna, som gjorde kroppen alldeles flytande.
Vädret, de vackra gatorna, maten och all den svalkande slushen....
För att inte glömma alla hemlösa katter och hur gigantiska insekterna var.
Tänk att vi för idag bara 5 månader sen var på denna fantastiska ö och mådde bäst!
En solsemester som denna är ju verkligen all inklusive pricken över i ♥
.
.
Jag bär mina fina minnen med mig från vår härliga systerresa,
samtidigt som jag med spänning ser fram mot framtida reseäventyr tillsammans.
Fick ju precis vad jag önskade mig i julklapp. Weekend i Europa dvs.
Denna smartbox, .innehållande 3 semesterdagar för två personer i valfritt land.
Dock utan flyg, men faktiskt inte så dyrt att hitta bra priser på det.
Mycket intressant att välja på! Önskar främst att få se och upptäcka på denna resa.
Det står framförallt mellan Paris, Italien, Spanien och Marocko.
Skulle det bli det sistnämnda måste man ju nästan se till att prova på kamelridning?..
Boxen är giltig i två år, så hinner både spara fickpengar och fundera.
.
Allting i livet handlar om prioritering. Vad vi vill lägga pengarna på.
Vad vi vill ha ut i våra liv. Jag som behöver viss stimulans väljer nu att uppleva mer.
Jag går inte på krogen, har vad jag behöver i hemmet och kläder likaså.
Har däremot inte rest så mycket. Fick blodad tand på vad livet har att erbjuda.
För vad vore väl livet utan att samla på sig nya fina minnen?
Små resor då och då räcker väl. Det lever jag så oändligt länge på ♥

Inga kommentarer: