måndag 30 januari 2017


Någonting jag värdesätter stort hos människor jag tar in i mitt liv, är ödmjukhet.
Att inte bara vilja, utan även göra andra människor väl.
Kärlek och välmening är svaret på allt ont. Hat föder hat som det heter.
Personligen är jag ingen sådan som hatar. Inte ens om man gör mig riktigt jävla illa.
Jag väljer hellre vilka som över tid är värda mina tårar och min energi,
heller än att sänka mig till deras nivå av beteende och destruktiva känslor.
.
Det finaste en människa kan göra, är att måna om andra.
Trösta en ledsen, överraska en käresta, lyfta och stötta någons inre drömmar..
Bara själviska tankar och känslor sätter spärrar i någon annans liv.
Så ta väl hand om dina nära. Vi vet inte hur länge vi har varandra vid Liv.
Sänd värme till de som är ensamma och sänd godhet till de som beter sig odrägligt.
Med de orden håller jag tummarna för morgondagens läkarbesök.

Inga kommentarer: