lördag 28 januari 2017

Puzzel ♥

De flesta springer nog på krogen eller gör något annat festligt.
Liksom klär upp sig och bestämmer träff med några, eller någon speciellt utvald..
Själv så kände jag för lite mys pys framför trevliga filmer denna helgen ♥
Jag kände det var dags att inviga något av mina tre pussel.
Valde ut den som jag trodde skulle vara lättast av dom, men såå lätt var det inte.
Spred ut alla bitar och försökte sortera ihop färger efter trovärdigt motiv.
Tänkte sen att om jag börjar med att bygga ramen på bilden först..
Så samlade ihop alla kanter och sen var det bara att lura ut vad som är vad.
.
.
Mysigt att sen vakna och tända ljus, brygga kaffe och fortsätta mitt pusslande.
En efter en rullar det såna där stämningsfyllda filmer i bakgrunden.
Sån där helg där man inte lämnar sovkläderna liksom. Plus min gosiga morgonrock ♥
Solskenet ersattes tidigt av en dimmig och disig tät luft utanför mina fönster.
Egentligen helt perfekt eftermiddagsväder för photoshoot utomhus.
Men här inne i värmen flackade det tända värmeljus intill mitt stora pusselbord.
Tusen bitar ligger utspridda och successivt kan man börja se resultat.
Men jag har insett att ju mer av bilden jag får ihop, desto mer yta behöver jag..
Motivbilden kommer i slutändan att täcka en stor del av bordet.
.
Dimman höll i sig även när lördagsmörkret föll på. Så jag tände några fler ljus.
Tindrande ljus, glass med nyponsoppa och många fler filmer.
En hel helg här inne i värmen. Me, myself and I. Because I wanted to ♥

Inga kommentarer: