tisdag 24 januari 2017

Ändrade planer

- Dagens Lästips
.
Jag borde egentligen varit en bit på väg mot Stockholm nu.
Fick nämligen ett telefonsamtal i början på kvällen igår om att vara chaufför.
Att bara lämna av fyra stycken och sen hämta dom på torsdag.
Jag funderade en kort stund men tänkte sedan att en summa extra på fickan,
samt en trevlig heldag i storstaden kan ju faktiskt vara nått.
Redan 3 år sen jag var i Stockholm. Har ju några vänner där som jag sällan ser.
Ordnade dessutom sovplats, så jag slipper onödigt resande i bilen.
.
Senkvälls tvättning av kläder, en halvdan sömn och en tidig morgon.
Upp och tvätta håret, packa klart och göra vad som behövs.
Väl färdig och redo för avresa så fick jag inte det där samtalet jag skulle få.
Så jag själv ringer upp och hör då att det löst sig på annat håll.
Det visade sig även att fler hade tillfrågats som chaufför och fler tackat ja..
Gick ju med känslan på morgonen av att det inget blir så...
.
Jaha, bara ställa in sovplatsen, packa upp och planera om veckan då.
Är ju iallafall i ordning, för vad som än kan tänkas ske idag.
Tre år sen jag var i Stockholm som sagt. Så kunde varit trevligt ju.
Ska ju iallafall på återbesök i Linköping nästa vecka för att ta bort stygnen.
Se hur det läkt och sedan passa på att göra det till en heldag där.

Inga kommentarer: