måndag 23 januari 2017

Walk-in-closet

-Tidigare inlägg
.
Förra veckan gick det ju upp och ner med mitt välmående.
Men nu tänkte jag istället fokuserar lite på de stunder där jag mådde lite bättre.
Någon dag gick jag en liten runda på stan och shoppade på rean.
En ljusgrå och en svart kortare tröja passar nog utmärkt till mina nya kontorsbyxor.
Tänker främst på baggy paret. Köpte ju två modeller med olika passform. 
.
Kassörskan kunde inte låta bli att berömma min fantastiska hårfärg.
Hon kämpar med nyans och undrade vart jag gör mitt hår. Jag gör inte ett smack!
Hon blev helt paff när jag förklarade att detta är min naturliga hårfärg.
Mina gråa inslag blandar sig som slingor i mitt blonda hår. Alltid kul med beröm ♥
Någon kväll tog jag sedan tar i min alltför röriga walk-in-closet.
Både nya och gamla kläder provades i olika kombinationer. Lite mannekäng kväll.
Hittade även lite som jag väljer att skänka bort. Mer plats för framtiden.
Finns ingen anledning att hålla kvar vid sådant som enbart ligger och tar plats.
Man växer mentalt, utvecklas och kanske byter lite stil på sin väg.
.
.
Jag älskar min lite mer lösa sköna stil, men även min kvinnliga sida utvecklas.
Såsom kjol och klänningar, men nu också lite mer uppklätt.
Sen gäller det att hitta en personlig balans. Då kan man googla för inspiration.
Jag kommer fortsätta vara den jag är och så som jag klär mig.
Men det ju inte fel med lite variation i garderoben. Man har ju sina stunder ♥

Inga kommentarer: