fredag 27 januari 2017

Wilmer ♥

Exakt två veckor sedan operationen. Äntligen kan jag tugga igen.
Jag inleder som vanligt dagen med Michael Larsens. senaste blogginlägg.
Klockrent, tänker jag och känner mig träffad ur egen erfarenhet.
Det man inte vill bli utsatt själv för, ska man heller inte själv göra mot någon.
.
På Nyhetsmorgon pratar de om kinesiska året och vilket djur man är.
Jag är tydligen grisen och googlar runt på olika sidor för att läsa mer om detta.
Står lite olika överallt och är typ 50/50 på hur det stämmer faktiskt.
Det där med ärlighet stämmer till tusen. Vill man såra mig ska man ljuga och bedra.
Astrologi är vetenskapligt bevisat, men man kan se kinesiska som en kul grej.
.
.
.
- Tidigare foto här
Idag fyller denna charmiga och intelligenta killen 9 år ♥
Detta foto fick jag skickat till mig i sms omkring nyår. Fortfarande fin!
.
Jag minns ännu så tydligt hur han med bil hämtades som valp i Stockholm.
Köpte i tid på mig allt som kunde tänkas behöva som valpägare.
Wow nu är jag hundägare! - brast jag ut med lycka i ögonen när jag höll honom.
En dröm jag haft sedan barnsben och nu hade jag honom äntligen.
Jag försökte få honom att kissa i Kungsträdgården innan avresa hemåt.
Sådant som sedan kom i transportburen istället, men är ju bara att byta filtarna.
Lilla stackaren var åksjuk också. Minns detaljer som det vore igår..
Man mognar också otroligt av att ta hand om en sån liten.
Tillit, fostran och att vara konsekvent. Bra inför framtida familjeliv.
.
Men Wilmer bor som sagt hos en underbar familj på landet sen några år nu.
Placerade om honom strax innan jag började på Skandiatetern 2012.
Jag saknar honom ibland och kommer alltid älska honom, men ångrar inget.
Han mår bäst på landet och för mig är hans välmående viktigt.
Dock så var omplacering mitt svåraste beslut nånsin i livet att fatta.
Nu har det hunnit gå 2,5 år sedan jag hälsade på honom hos nya familjen.
Wow vilken upplevelse! Ni kan läsa om återträffen. här!
.
Idag fyller Wilmer 9 år och jag blir alltid lite berörd på hans födelsedag.
Fina minnen flödar. "Gammelmatte" kommer alltid att älska dig!
Jag sänder dig extra mååånga varma tankar, pussar och kramar idag ♥

Inga kommentarer: