söndag 8 maj 2016

Stimulering ♥

.
Oj det blev en lång lördag i stadens södra stadsdelar.
En trevlig fika med mycket prat och innehåll varade i hela tio timmar.
Efter midnatt fick jag slita mig och cykla hemåt genom nattkylan.
Pga det fina vädret hade jag på morgonen valt bort att ta med mig jacka.
En lördag som började med. Pride Paraden. .Wow vad folk!
När paraden svängde ner mot Kungsgatan, så vek jag av.
Det var dags att bege sig mot skogen för min fikaträff med gammal bekant.
Där bjöd hon på nybakade potatisfrallor och nån citronkaka.
.
.
.
Ja min fredag såg ut på liknande sätt, fast utan fikat då.
För när helgen kom var det dags att ersätta solning i parken med aktivitet.
Låta solbrännan få vila och komma ut och se mig om lite.
Jag tog med mig cykeln och höll mig i rörelse hela den eftermiddagen.
En fredag där jag hamnar lite där jag hamnar liksom.
Efter sådan dagsutflykt smakar glass med banan och maräng extra gott!
Oj vilken utsikt jag hittade! Man ser ända hem till mig ♥
.
.
Det är så otroligt härligt att känna doften av grillning vart man än kommer.
Bara att passera Vasaparken på kvällstid, gör att man stannar till.
Lägger märke till hur folk samlas för att umgås. Trevlig stämning och skratt.
Bara att stå och iaktta detta när man ska passera, bringar ett leende.
Tänk vad sol och värme gör med oss människor. Bringar fram positivitet ♥
.
Tidiga morgnar att nyttja dagarna till fullo har känts riktigt skönt!
Men två dagar i och vid skogen får räcka för denna gång.
För nu är jag redo för nya och andra platser som variation och stimulans ♥

Inga kommentarer: