fredag 5 februari 2016

Ensam bland folk

.
Han såg mig och struntade i att kliva av vid den hållplats han tryckt för.
Han ställde frågor, trots att jag visade ett tydligt ointresse.
Inte ens då jag svarade. Ja .på frågan ifall jag har pojkvän, skrämde det honom.
- Vad snygga skor. .Är det strumpbyxor? .Kan du ta av dig skon?
Gillar du fotmassage? . En helt vanlig eftermiddag på bussen till Ica Maxi.
Tänkte ju bara köpa något gott till morgondagens start av Mello.
Jag tittade mig omkring, men ingen vågade reagera!
.
När han började fråga vart jag ska kliva av bussen,
och med vetskapen att vi snart är vid sista hållplatsen, gjorde mig nervös.
Det är ju lite ödsligt där vi kommer att kliva av också....
Jag skyndade mig att starta min mobil, som ju varit avstängd hela veckan.
Ringer upp mamma och säger. "Hej älskling, jag är framme nu".
Ja, detta obehag hände mig Idag. .Ingen agerade... men det gick bra.
.
.
Krönika: Dagens kvinnosyn är förnedrande för män
.
Männens kvinnosyn är en het debatt idag...
Det är inte alltid det är väl mottaget att skriva om ämnet.
Är du en respektfull kille, så finns det ingen anledning att känna sig träffad.
.
Ifall .svartsjukedrama. uppstår då en manlig vän följer tjejen säkert hem,
så tycker jag killen ska ta sig en funderare på om det är bättre att hon går ensam?
Tycker Alla ska ta sig en tankeställare till detta videoklippet.
.
Det värmer mitt hjärta att alltfler män står upp emot våldet!
Det kan vara din mamma, syster, vän, partner eller din Dotter som utsätts.
Tillsammans kan vi hjälpas åt att leva i trygghet ♥
.
.
Tidigare inlägg

8 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

ja detta var inte roligt alls , och du får inte gå ut ensam på kvällarna mera , för våldet har ökat , överallt finns det , och en ung fin som som du , det får bara inte hända , nästa gång kanske det inte är en kille som kommer utan flera , det är en mardröm det här
så du måste vara mycket försiktig och ha med dig peppar spray när du går ut ,
så inga mer ärenden på kvällen nu <3 <3
Puss och kram

Josefina sa...

Fast detta skedde på eftermiddagen, på väg till mataffären.
Det händer kvinnor när som helst och överallt.
Kvinnor blir ju även överfallna i motionsspåren på ljusa dan...
Men jag är försiktig mami. Puss ♥

Anonym sa...

Vilket jävla svin.........
VAD ÄR HANS ADRESS? oCH LÅT MIG TA HAND OM SVINET!!!
KAN VI DESSUTOM SES? FÖR DU ÄR VACKER OCH DIN MAMMA VERKAR GOD "SVÄRMOR".....
SHIT VAD SNYGG, FÖLJER PÅ BLOGG

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja du måste vara rädd om dig <3
jag är så rädd om er tjejer <3 <3
Puss

Unknown sa...

Hade det varit Du eller VÅR dotter/son...
...
borde tänkt tidigare.
Idag är olyckan skedd och kan bara sörja känns det som...?

Josefina sa...

Anonym. Absolut Inte! Med sådan kommentar och brist på känsla,
så verkar även DU ha ett och annat att lära dig om respekt!

Josefina sa...

Så finkänsliga alla är då.....

Hemmet Är Min Borg sa...

ja jösses vilket dåligt ordförråd dagens män har för att stöta på en tjej
fy så illa det ser ut