söndag 7 februari 2016

Yummy ♥

.
När man inte orkar stå i köket varenda dag, är storkok bra.
Att göra olika matlådor som finns att värma på en lat eller stressig dag.
.
Förra helgen fyllde jag frysen med min asiatiska maträtt.
Kycklingfilé, äggnudlar, curry och annat supergott som jag tycker passar in.
Måste tillägga att jag fryste in min smulpaj. Sååå god att värma!
Ja, denna helgen inleddes med en busstur till maxi....
Jag var sugen på tacosallad och tyckte det skulle passa sig till Mello.
Det är en kallrätt som äts tillsammans med chili chips.
Ett himla hackande, men som ni ser så har mat för flera dagar sen.
Tillägger att en kall öl smakar utmärkt till denna rätt.
Nästa på tur blir att tillaga en krämig potatisgratäng, men inte idag.
.
Måste erkänna att denna veckan har känts helt okej.
Jag har tagit mig ut lite smått och det gör så enormt mycket för hälsan.
Imorse ringde larmet strax innan nio. Skönt att få in rutiner.
Solen skiner, kaffet är varmt och en fruktsmoothie står tillgänglig.
Tänkte ge mig ut en sväng idag med. ÖoB i sikte.
Men först en god start med bra musik och ett gott skratt till. detta klipp.
.
På Nyhetsmorgon förbereder de oss nu inför. Vänliga veckan.
En vecka som ju sen avslutas i kärlekens tecken.
Varför inte börja dagarna med att Le mot dig själv i spegeln?.
.
.
- Går det förstå allt som partnern gör?
- Misstagen vi gör i våra relationer
- En tillit och kärlek som är starkare

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Åh så mycket gott du har där <3 skönt att ha lite förberett
Kram <3