måndag 21 december 2015

Christmas spirit ★


En eftermiddag i Skövde med mamma och morfar.
För att sedan med mamma och syster, avnjuta en kväll i Lidköping.
Christmas Lights. julkonsert, närmare bestämt ♥
#LoveNepal
.
Flickor och kvinnor i Nepal har lägre värde än en hund.
Våldtäkt, prostitution och misshandel förekommer i allt lägre åldrar.
Det byggs hem där barn och kvinnor får hjälp att vända livet.
Flera av dom har så svåra trauman att de först är våldsamma och hatiska,
men de lyckas finna sin inre frid genom kärlek och stöd ♥
En flicka med riktigt tungt bagage, ville ta sitt liv...
Hon räddades, men var så våldsam och hatisk att de trodde det var kört.
Men en dag så valde hon att förlåta och släppa sina tyngder.
Hon skrev ner allt hemskt, papper efter papper fyllde hon..
Sen knycklade hon ihop allt och kastade in i elden, som ett farväl!
Idag är hon en av ledarna på ett av hemmen för utsatta ♥
.
Att se dessa utsatta kvinnor lysa i ögonen igen, är underbart.
De känner hopp och kärlek igen. De har nu en framtid ♥
Jag bidrog med både någon slant och någon tår denna konsert.
En fjärde advent där man fått sända kärlek till andra utsatta kvinnor.
På mina gruppsamtal har vi också skrivit brev och sådant.
Inget man sen delar med sig, utan mer symboliskt.
.
Kärleksfulla handlingar och gemenskap är livets medicin.
Det är också en stor del av vad julen handlar om.
Känns så skönt i samvete och hjärta att göra en God gärning!
En riktigt trevlig söndag och advent avslutades i soffan.
Glögg och julig ostmacka satt inte alls fel ♥
.
.
Idag har vi klivit in i julveckan ★
Jag blev lovad en harmonisk och bra jul, utan konflikter osv.
Bara Ett av många löften som aldrig hålls...
Så jag undviker mobil och dator så mycket jag kan.
Det jag inte ser, kan inte skada mig. Att ta avstånd, är att inte delta.
Håller mig sysselsatt med trevligheter istället. Väljer Lycka!
.
I skrivande stund pågår julpyssel framför. Julfritt.
Riktigt älskar såna här mysiga julfilmer ♥
.
.
- Hur är du att ha nära?

Inga kommentarer: