söndag 20 december 2015

Fokusera Rätt ★

.
Så här har jag suttit de senaste timmarna denna lördag kväll.
Tog minsann sin lilla tid att gå igenom den tjocka A4-bunten med frågor.
Har hjälpt min syster att plugga inför hennes tenta på måndag.
Dessa frågor handlade om kroppens uppbyggnad, såsom dess organ, 
nerver, celler och vilka funktioner de har i kroppen.
Man skulle också veta orsak, symptom, diagnos och behandling på sjukdomar.
Syrran läser till vårdare inom psykiatrin. Då ingår visst dessa grunder.
.
.
På tal om psyke, så har det för min del varit ett jobbigt år.
Psykisk påfrestning och stress leder ju med tiden till fysiska skador.
På tal om kroppens organ, funktioner och sjukdomar. 
Jag kan inte styra över hur andra får mig att må genom ord och handling,
men jag kan som jag tidigare nämnt, välja hur det ska Nå mig.
Såsom att stänga Av mobil och dator, då gränser inte respekteras.
Det blir en överlevnadsstrategi, då ingenting annat verkar ge resultat.
Det är som att det Letas orsaker till att skapa konflikt....
Michael Larsen. har faktiskt intressant läsning inom dessa områden.
.
Att hjälpa min syster att plugga på sin tenta dessa timmar,
har faktiskt varit skönt på så sätt att jag måste hålla mig undan teknik,
för att sätta fullt fokus på frågor och svar i pappersbunten.
Det jag inte ser, kan inte skada mig. Att ta avstånd, är att inte delta.
Utan att vara medveten om det, så hjälpte syster mig tillbaka.
.
Håller nu innerligt mina tummar inför måndagens tenta!
Riktigt stor spark i baken på min syster ♥
.
.
.
- Analysera inte varandra
- Vilken roll tar Du på dig?
- Om du slutar delta i dramat

Inga kommentarer: