söndag 22 november 2015

Omvårdnad ♥

.
Månen lyser sig stark och snart har vi fullmåne igen.
Jag kom nyligen upp ur ett varmt bad som gjorde mig riktigt gott!
Denna helgen har jag valt att ge mig själv det jag behöver.
Vi kan inte styra över andra och inte heller yttre omständigheter,
men vi kan välja huruvida de ska nå oss och påverka oss.
Jag har därför haft mobilen avstängd dessa dagar.
Har hållit mig ensam hemma och helt enkelt pysslat om mig själv ♥
.
Jag har ätit gott, druckit gott och gjort små spa-behandlingar.
Hud, naglar, ansikte, fötter, ögonbryn och torra läppar...
Såna där små stunder som nog piggar upp oss allihop, kvinna som man.
Jag har somnat till relax-appar när tankarna tagit över för mycket,
och jag har sett till att sova ut lite extra på morgonen.
.
Tända ljus, myssockar och amerikanska mysiga långfilmer,
varm nyponsoppa och bubbelbad medan kylan hänger över staden.
Otroligt uppfriskande och förkylningen hanteras med ett leende.
Jag har fallit ut i dans flera gånger till musiken i filmerna.
Känns liksom bra inifrån och ut. Känner mig Glad! ♥
.
Tänkte leta fram mitt helt Egna recept på bärfylld smulpaj..
Men om en stund kommer jag klä mig varmt och ta mig en sån där
frostig, frisk promenad under den nästan fulla månens sken,
innan jag intar tv-soffan för söndagskvällens trevliga program.
Helgen har varit precis enligt vad jag gjort mig förtjänt av.
Du är liksom aldrig ensam, om du kan uppskatta ditt egna sällskap.
Du har aldrig tråkigt, om du kan skratta med dig själv.
Det är när du mår bra i dig själv, som din självkänsla höjs ♥
.
- 4 sätt att fylla tomheten
.
.
.
.
.
Foto - lånad härifrån ........................................................................... 
Ta hand om dig själv och sen andra ♥
Vill uppmärksamma er om. denna .fina artikel, om ni missat den.
Innan tiggare och den enorma flyktingström vi ser idag, så uppmättes
34.000 svenskar som hemlösa i Sverige och sades sig öka.
En utsatt grupp som på något vis glöms bort i dagens krissituationer.
Under hösten har jag rensat och hittills samlat ihop en överfull säck
med kläder som jag kommer att skänka till våra bortglömda.
Glöm inte att även ett Leende, kan lyfta en ensam människas dag ♥
.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Åh allt det där känns så bra ju att bara vara och tycka om att pyssla om sig själv , det klart vi mår bra då , ja och detta med dem stackars uteliggare vi har är många , och du har en så fin tanke där med dem kläder du vill dela ut till dem , då blir dem såå glada <3 <3
Puss och Kram