torsdag 19 november 2015

Cold vs Cold

.
Gårdagens känsla när man fått en massa måsten avklarade,
och man kan sätta sig i soffan medan de nymoppade golven torkar ♥
.
Förra torsdagen låg jag sjuk och kom inte ur sängen förrän på kvällen.
Spydde och mådde inte alls bra. Därefter blev jag frisk.
Nu var det dags för årets förkylning istället. Den bröt ut igår.
Ostsmörgås och varm nyponsoppa framför tvn gjorde mig riktigt gott ♥
Idag har regnet öst ner och det blev mörkt redan efter lunch.
Det sägs att första snön inte ligger långt borta nu.
Då tänker jag ta på mig min nya långkappa och halsduk på promenad.
Se de ljusa flingorna falla. Höra knastret under skorna.
.
Förut tänkte jag kurera mig en stund i ett varm bad.
Blev dock inte speciellt varmt vatten så jag frös däri istället. Brr..
Inte första gången, så får nog ta hyresvärden på detta.
Men då fick jag istället möjlighet att inviga mina nya myssockar ♥
.
Hörrni, det slog mig här förut att advent är Nästa Helg!
Herregud vad fort det gått. Då ska även adventsstjärnorna på plats.
På söndagen hoppas jag på den där traditionella turen på stan.
Ni vet, man går på julmarknad, adventsfika och glögg.
Man ser granris, de eldar ved och tomtar spelar stämningsfull musik 
Förhoppningsvis finns även lite snö just denna dag ★
.
.
- 25 sätt att bli lycklig

3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

Åh ser riktigt mysigt ut just nu sitter jag med varm choklad :) sockarna ser sköna ut <3 och kappan kommer du blir så fin i sen också :)
kram

Josefina sa...

Tack fina du ♥
Vad mysigt det låter! Nu ikväll faller första snön här utanför ツ

Hemmet Är Min Borg sa...

Härligt med lite snö som lyser upp det mörka <3