tisdag 24 november 2015

Fokusera rätt ♥

.
I skrivande stund är det svårt att bedöma om det är snöblandat
eller bara regn, men det snöade iallafall förra veckan.
.
Igår tog jag mig en ganska lång promenad söder ut.
Luften var kall och frostig. Det tog ca 1,5 timmar att ta mig till Mirum,
men det var riktigt skönt att få röra på sig lite, samt lugna tankarna.
Väl framme tittade jag i butiker i lugn och ro, innan jag tog spårvagnen hem.
Behövde köpa kaffe, men gjorde liksom ett äventyr av det.
.
Idag har jag jobbat på att behålla den glädje jag känt i helgen ♥
Har verktygen till lycka och om folk omkring har andra mål, stänger jag av.
Jag rotade fram den byxdress och den klänning som jag aldrig använt.
Ville bekanta mig lite och det kände genast bra. Så här ser dom ut:
..................................... Enkelt tagna foton utan filter och redigering.
.
.
Jag älskar våra mysiga juletider och advent ligger runt hörnet ♥
Har tidigare haft som tradition att gå upp vid 6 på morgon varje advent,
för att julbaka med julmusik och tända ljus. Så härligt!
Sen äter man julig frukost i gott sällskap och ser när solen går upp.
.
I tidigare inlägg nämnde jag den mysiga julmarknaden.
Det spritter glädje och värme inom mig när dessa tider närmar sig.
Skulle jag ha möjlighet, så skulle jag ha en hel del trevligheter
på schemat ett tag framöver, med start på fredag.
Där skulle även Linköping vara inräknat, men jag har ingen bil.
Åh, jag vill skriva in allt som sker och bara trivas!
.
Behöver passa på att ta mig tid för månadens storhandling också.
Åka runt i stan och köpa in allt som behövs liksom.
Då är det även dags för glögg och pepparkakor att hamna i korgen.
Snart är det dags att adventspynta här hemma också. Myyys!!
Egentligen små stunder, men sååå lätta att känna uppskattning för.
Allt blir vad man gör det och hur man väljer att se på saker.
Är så otroligt tacksam för allt fint i mitt liv ♥

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Det gör du helt rätt i ,nu ska du ju snar till oss igen och det ska bli kul , Byxdressen är jättefin <3
Puss och Kram