måndag 7 september 2015

Weekend

.
Solig måndag och ännu en ny vecka...
Jag la mig redan vid 23 igår, precis som de andra kvällarna,
men kunde inte somna förrän närmare 4-tiden.
Blev inte heller så många timmars sömn, då jag vaknade tidigare än tänkt.
Det liksom knyter sig i magen och tynger i bröstet på mig...
.
.
Helgen har spenderats hemma i försök till återhämtning.
Jag har pysslat en del här hemma och det har faktiskt känts skönt.
Har kommit ikapp med hushållssysslor som jag skjutit på en tid, 
tillagat några matlådor inför veckan och sett på några filmer.
Tända ljus överallt och rökelse som spridit sig genom lägenheten.
På söndags eftermiddagen fick jag dock panik till slut.
Fick ingen luft här hemma, så jag stängde av både dator och mobil,
för att okontaktbar ta en promenad i ett lättare regnfall.
.
Vandrade runt i några butiker på stan. Det var länge sen det.
Tittade dock mest övergripligt, då främsta syftet var att få lugna sinnet,
samt att få komma hemifrån bara för en liten stund.
Jag är inte så mycket för tröjor med tryck, men för det låga priset
så köpte jag ändå en ljusgrön och en aprikos sådan.
Köpte även med mig lite fika hem, att avnjuta på söndagskvällen.
.
.
.
.
"What are words"
Hur Andra beter sig kan jag aldrig styra över...
Hur andra drar in Mig i osanningar i syfte att irritera en annan person,
kan jag inte heller varken styra över eller ta ansvar för. Tråkigt och Tjatigt men...
Enda jag kan göra är att sätta ner foten för vad Jag förtjänar och inte.
Min helg av återhämtning resulterade i att bägaren fylldes på med Mer gammalt.
Bröstet tynger med frågor som."Varför?" .och. "Var det värt det?"
.
Idag är det riktigt fint väder och känns dumt att sitta inne.
Känner mig ledsen, så sätter mig kanske nånstans för ett inre lugn...
.
.
Tidigare inlägg:
Heavy .&. Fed up with

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja du behöver mycket återhämtning nu <3 och vad andra gör kan du inte styra över
men välj den vägen som ger dig ren Lycka för den förtjänar du mest
den kommer ge dig allt det du som du vill ha <3 <3
Puss och Kram