lördag 5 september 2015

På sistone?

.
För två månader sen flyttade jag över mitt 64gig moderkort,
från en svart helt trasig skärm, till en vit mindre trasig sådan. (Se här).
Veckan började med att byta display till en helt ny sådan.
Så nu är min mobil svart igen och jag slipper läsa mellan sprickorna.
Detta är första gången jag gett mig på just skärmbyte.
Något som överallt rekommenderas starkt att man Inte ger sig på själv.
Jag har blivit duktig på att vara iphone-reparatör, är det positivt?
Har iallafall fått förståelse för att reparatörer gärna tar en slant.
.
.
.
.
Igår kväll .fick jag ett ryck och började städa här hemma.
Röja, fuktdamma, dammsuga, moppa och lägga ut nytvättad badrumsmatta.
Känns så mycket bättre att vistas här hemma nu, vill jag lova!
Att sedan på senkvällen stänga av både hjärna och mobil, 
tända värmeljus och rökelse i mitt nystädade hem, för att unna mig en 
tyst, lugn och välförtjänt tv-stund med snacks, var inte alls fel ♥
Jag la mig dock redan innan midnatt och började lördagen 
med regnsmatter, tända ljus, nyhetsmorgon och några djupa tankar..
.
På senare har det handlat mycket om bearbetning.
Att möta tankar, känslor och ärr, kan man väl säga. Det går upp och ner..
Man får dock se till att inte fastna i det tunga för mycket.
Att stänga av hjärnan och liksom samla ny energi att orka ta tag i det hela.
En viktig del i bearbetning är ju trots allt - återhämtning.
Det är precis vad denna helgen kommer att innebära för min del.
Satsar på en lugn, diskussionsfri och mysig hemmahelg ♥
.
.
.
Har för övrigt blivit mycket utomhusvistelser på senare.
Snart är det höst och man får väl passa på medan det är väder för det.
.
Klämma ur det sista av sommaren? Självklart! 
Har även bestämt att det kommer Fler fina dagar framöver ♥
.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja du är inte dålig på att fixa mobiler ,den saken är ju klar <3
fina foton som alltid och härligt med lite mys så där också , det är bra för själen <3
Pöss och Kram