tisdag 15 september 2015

Smultronställen ♥

.
En tidig morgon där regnet vräkte ner utanför.
Jag slog igång värmefläkten och tände några ljus. Mysig morgon.
Känns som första mörka, dystra dagen på länge. Höstligt.
En dag som denna är det skönt att ta spårvagnen till läkarbesöket.
Slippa cykla i regnet genom hela staden.
.
.
Under sommaren har ni fått följa med mig ut
på mina små äventyr, där jag funnit några smultronställen.
Något jag fortsatt med även på senare veckor.
Att ta med sig kaffetermos och ge sig iväg med kameran liksom.
Solen går ner allt tidigare nu när hösten smyger sig på,
så det har allt blivit några njutbara stunder i solnedgången också.
Allt blir vad man gör det till, som jag brukar säga.
.
.
Kände mig sugen på att fota djur som omväxling,
och man behöver inte röra sig långt bort för att uppnå sitt mål ♥
 . . . . . . . . . . . . . . . . . . ............ . . . . . . . (Klicka på fotona)
.
.
Små stunder där man lägger märke till det där lilla..
Där man ser och uppskattar allt vackert som finns omkring oss ♥
Kossor i skymningen
.
.
.
Många foton samlar man på sig under utflykterna.
Några guldkorn här och där blir det allt i sin sammanfattning.
.
Ja, som ni sett mycket hittills här i bloggen, 
så har jag vistats mycket vid natur och vatten denna sommaren.
Kanske inte så stor skillnad jämfört med tidigare år iofs.
.
.
Nu när hösten rullar in så går solen ner allt snabbare.
Tänk vad vackert det kan vara. Även på bild ♥
.
Vissa dagar på senare har även varit lite svalare än andra.
Men då får man ladda kaffetermosen, samt klä sig därefter.
För vem behöver sitta vid dator och tv, när man har dessa utsikter?
.
.
.
Givetvis har det även blivit några sköna kvällar med tända ljus.
Till chokladpudding eller något annat mumsigt.
Idag blev det även en skön stund i butikerna på stan. Inte heller fel ♥
.
Än har vi ett flertal varma och riktigt fina dagar, 
men man ser som sagt även tydliga spår av att hösten sakta rullat in.
Vilket kommer innebära att både kamera och kaffetermos 
kommer att följa med ut Även en tid framöver.
För början av hösten är trots allt riktigt uppfriskande och vacker ♥

Inga kommentarer: