onsdag 6 februari 2013

Tystnaden...

.
I fredags hade teater-ensemblen "123 Schtunk" föreställning hos oss.
De körde Strindberg's "Hemsöborna" och det blev en himla massa skratt!
Jag rekommenderar er verkligen till att se dom. Googla vettja!



I lördags hade vi utvigningen på teatern. Nu är det alltså stängt!
Jag kommer att blogga om lördagen, jag lovar! Stay put!
Teatern är nu stängd för allmänheten, men det finns ju mkt att göra.
Denna veckan började med att röja undan ifrån lördagens fest.
Shit vad flaskor jag tog bort! Stolar och bord hämtades av köpare.


Kläder har sorterats och hängts in i kostymförrådet. 
Peruker, skor och rekvisita är nu också där det ska vara.
Medan Carina och Pontus packar och kör grejer till Nya kontoret,
vilket gör att det blir ganska tomt i kontoret här på teatern.
Ja, det finns helt enkelt en hel del att göra.

Denna veckan det förutom de två cheferna, varit jag och 
Kenny som mest, så arbetsplatsen har varit ovanligt Lugn.
En enorm Tystnad som råder på teaterns numera ganska tomma ytor.
Man kan känna av ledsamheten över att teatern måste stänga.
Jag brukar iallafall ladda kaffe, så jobbar vi på i lugnans ro..

Skandiateatern stänger ju, men företaget ChopP Event kommer vara Kvar,
fast lixom utan lokal. Blir alltså inte samma sätt att driva föreställningar.

Inga kommentarer: