söndag 21 oktober 2012

On Stage


I Torsdags hade vi besök av både standup komikern,
 Kristoffer Appelquist och av Inger Nilsson (Pippi Långstrump).


Inger är som sagt regikonsult för komedin "Grymt Galet"
Hon kommer hit på Tätare besök nu när premiären närmar sig.
För övrigt så har Pernilla bosatt sig i ett rum på teatern och ska bo här
under veckorna som föreställningarna äger rum, Trevligt!

Nedan ser vi Inger, Krille, Carina & Anders:

Jag pratade med Appelquist om hur han ville ha sin föreställning "Krig".
Hjälpte honom komma igång och få igenom hans önskemål.
Han hade med sig stora bokstäver på scenen, fyllda med glödlampor.
En matta, mic och badbolls jordglob stod också på scen.
Han blev glad när jag berömde hans trevliga "hem hos" -scenografi.
De flesta komiker står ju bara rakt upp och ner på en enkel scen.
Det är ju en del att rodda varje gång, men trevligt intryck.



Från att jobba med standup komikern på torsdagen,
så jobbade jag med artisten Hanna Lindblad på fredagen.
Hon är mest känd för att ha varit med i Melodifestivalen.
Hon hade en massa fotografer som plåtade henne för fullt vid repet.
Jag passade också på att både filma och fota..
Klicka för att förstora . . . . .


Hanna's föreställning var populär och alla var nöjda.
Hon körde en enmans- show där hon pratade mellan låtarna,
blandade in humor, bytte om direkt på scenen och endast i några 
av låtarna var hennes två dansare med henne på scenen.
Det kändes genomtänkt och proffsigt.

Hanna och hennes crew hade riktigt mkt att rodda efter föreställning.
De var trevliga och vi alla var på gott humör.
Vi hjälptes åt och flummade oss igenom sen-kvällen något.
Saker och ting blir lättare när man får skratta lite, eller hur?
När allt roddande till sist var klart, så fick jag en kram av Hanna.
Vi larmade teatern och jag var hemma strax innan midnatt.
Trött men Glad, så unnade jag mig ett glas vin. 
Inte fel avslut efter både torsdag och fredagens föreställningar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag behövde skriva ner en kort varsel köpa till tack för alla fantastiska förslag som du placerar på denna webbplats. Min långvarig Internet uppslag har vid målet av dagen erkänts med tillförlitlig information och tekniker för att handla med mina medarbetare. Jag skulle påstå att flera av oss läsare verkligen allvar turen att leva i en viktig plats med ganska många bra personer med insiktsfulla pekare.