måndag 1 oktober 2012

Kulturnatten

Fredagen avslutades som sagt med ett fåtal öl med ensamblen.
Jag passade på att sova ut på lördagen, men så snart jag vaknat och 
gjort mig klar så smet jag ut på stan för att spendera lördagen ute.
.
Jag filmade Lollo när hon uppträdde, precis som utlovat.
Hon är skådespelerska, men också artist. Jag var där med Kenny.
Minglade sen runt bland alla trevliga, glada människor i Knäppingsborg.
Såg på diverse live musik här å var, och mkt var det som ju hände samtidigt.
Kulturnatten hade ett späckat schema från morgon till kväll/natt.
Jag tog inte så mkt foton, men iallafall Några har jag att bjuda på.
.
Kulturnatten hade skoj saker på gång, utspritt här och var i Norrköping.
Massor hände i vackra Knäppingsborg och där var jag väl mestadels,
 men det blev givetvis mingel även utanför området, 
samt en trevlig stund på mysiga Skafferiet, där jag med gott sällskap åt en 
mumsig salami, mozzarella -toast, samt avnjöt två kalla cider till trevligt prat.
Mitt umgänge under lördagen var varierat och det är alltid kul!
Det flesta man känner höll sig ju ute hela lördagen, så det är bara mingla runt.
.
.
Efter Phree haft sin dansuppvisning och gycklarna haft sin eldshow,
så var det dags för Munken och deras Oktoberfest!
Riktigt många var där och livebandet fick folk att sjunga högt i kör,
samt stå på bord och bänkar, med ölglasen upphöjda i luften.
Absolut inget stökigt på något sätt, för att tillägga. Skön Oktoberfest bara.
Ett otroligt bra drag och sjukt härlig stämning i lokalen!
Även härligt att mingla runt bland både folk man känner och Inte känner.
Jag älskar ju som sagt att lära känna nytt folk med.
.
Senare blev det livemusik även utanför Munken.
Ett kul och glatt uppträdande även där. Himla skön stämning!
Jag festa-festade inte på Kulturnatten, men några kalla under lördagens
alla timmar blev det. Man måste ju inte vara full för att ha kul lixom.
Det är det Sociala man vill åt när man går ut på detta sätt!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja det märks att det finns att göra saker i Norrköping
Kram