söndag 30 september 2012

Part of the show


I onsdags hade vi stå-upp föreställning på Skandiateatern.
Yvonne Skattberg, som 2007 blev utsedd till "Årets kvinnliga komiker". 
Årets manliga det året, blev Henrik Schyffert.

Vi hälsade på kontoret och gick sen ner till scenen för att förbereda.
Yvonne repade med ljus och ljud- teknikerna.
Jag och Carina hjälpte henne att få i ordning det hon ville ha inför showen.
Ett bord skulle upp på scenen och golv-markeringar gjordes.
Innan publik-insläppet, tände jag värmeljus på alla bord i publiken.
Svårt att inte skratta, då man hörde Yvonne repa. Kul att jobba med komiker.

Carina satte mig i fullt ansvar för garderob och biljetter denna kväll.
Det var första gången jag jobbade där själv. Lite stress, men det gick bra.
När showen startade så fick vi personal gå och sätta oss i publiken.
Kul när man får vara med och se föreställningarna så där.
Brukar vara hemma runt 22-23, och så var det även denna kväll.




Fredags kvällen innebar föreställning igen!
Jag jobbade backstage med headset & walkie-talkie. Det var Jag som ensam
skötte scen-röken under hela kvällens föreställning.
Jag hjälpte även skådespelarna med små saker under klädbyten.
Showen flöt på bra, men självkritisk som jag ju är,
så kommer det att gå Ännu bättre nästa gång.

Efter föreställningen så ställde vi undan peruker, rekvisita och liknande.
Scen-smink tvättades bort och vi tog nån enstaka öl ihop på teatern.
För att sen gå vidare till Bishop Arms och ta nån mer öl.
Diskuterade även kvällen.. Vad gick bra? Vad kan förbättras i showen? osv.
Trevligt att bara sitta och prata över nån kall, så där efter jobbet.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Vad kul att du fick ta lite större ansvar där , det fixade du ju lätt :)
Kram