tisdag 3 juli 2012

The Weekend


I fredags blev det grillning på ett berg ♥
Vi var där vid kl 17 och gick hemåt strax efter kl 21.
C-A hade med sig sitt nya kamera objektiv, och provade sig fram 
på lite olika inställningar osv. Jag flummade som vanligt.
Vi hade spotify i en medtagen högtalare, som går på bluetooth.
Efter grillning så blev det lite marshmallows över grillen också.
Men sen även bacon snacks som vi köpt med.
En liten regn skur fick vi ta del av, men det visste vi ju redan om.
Sånt där är inget som stör oss heller. Vi är äventyrliga,
så det är bara en del av utmaningen ifall det regnar på utflykter.
Nu kom det dock så pass lite att vi kunde sitta kvar i det.
Solen kom sen tillbaka och det var riktigt sköna timmar på berget.
Det fläktade lite där uppe emellanåt och det är en helt magisk känsla 
att stå på ett berg och känna vinden i håret ♥



På lördagen var man ute hela dagen igen och efter frukost
bar det iväg traskandes till Café Solsidan för att äta mjukglass.
Det var himla skönt att sitta kvar ett tag efter glassen. Götta sig i solen!
Efter glassen blev det en skön promenad. 
Solen stekte och det kändes som sommar, när den är som bäst!
När hungern satte in så blev det pizza och öl i en solig park.
Spontana och trevliga idéer som vanligt ♥


Lördags kvällen bjöd på ostbögar, cider och Sommarkrysset.
Vid midnatt så lyste någon in med ficklampa i mina fönster... What a...?
Det visade sig vara polisen. Dom hade fått samtal om inbrott,
och mitt vidöppna fönster som var på vädring, ser ju då misstänkt ut, hehe.
Jag öppnade trappen för dom och hjälpte dom så gott jag kunde.
Det fanns tecken på inbrott, men dom fann inga gärningsmän.
I söndags var vi ute på äventyr igen...
Blev även lite promenad i duggregn. Rätt skönt faktiskt.
Väl hemma sen blev det jordgubbsglass med vispad grädde och jordgubbar.
Hujedamej va Gött det var, vill jag lova! Mmmmm!
Vi sjöng även med till norska 'Allsang på Grensen'. Trevligt sånt!
På kvällen mumsade vi gott igen, till Fotbolls EM. Vi hejade på olika lag.
Jag hejade på Spanien och dom vann med 4-0. Överlägset!


En bra helg med mkt aktiviteter igen - Nöjd!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

oooj många fina foton på dig och vad roligt du har haft det <3
Kram