söndag 1 juli 2012

Jubileum ♥

Det är inte bara bloggen som har 5 års jubileum i år.
Jag flyttade nämligen till Norrköping 1 Juli 2007. Det är nu 5 år sen ♥
Det var en stor dag i mitt liv, eftersom jag så länge velat lämna hemstaden.
Från en småstad i väst, till en större stad i öst.
.
Många kallar mig modig, eftersom jag skrev kontrakt på en lägenhet
jag aldrig sett och för att jag flyttade så många mil från tryggheten,
till en stad jag aldrig besök och till ett län där jag inte kände en enda själ.
Ingen i varken Norrköping eller Östergötland, kände jag.
Jag lämnade vänner och familj, för att totalt kasta mig ut i det okända.
Ovetandes om hur jag skulle betala första hyran, men det löste sig.
Lägenheten var inte värdelöst städad, så bortsett från att flytten gör en trött,
så fick jag grovstäda också. Det är alltid så vid flytt, tycker jag.
Golvet hade ett riktigt Tjockt lager med smuts, men även väggar i badrum
och väggar i lägenheten generellt, var riktigt smutsiga. Skrubba, skrubba!
Nåja, jag fick en inflyttnings blomma av hyresvärden, trevligt!
Jag fick även en söt Good Luck- ängel av mamma, som inflyttningspresent,
samt inflyttnings- choklad + ett sött kort av syrran. Gulligt av dom!
Är också väldigt tacksam till både C-A och Nanen, som var en stor hjälp i flytten!
När alla rest hemåt, så var jag plötsligt helt ensam i ett främmande län.
Jag minns första cykelturen, första livsmedelsbutiken jag besökte,
samt hur jag om dagarna utforskade stadens alla områden.
.
.
Jag är sjukt Glad för att jag gjorde denna flytten! Har utvecklats enormt!
Man lär sig ju att bli självständig på Riktigt!
Finns ju lixom ingen att be om hjälp, innan man lärt känna folk ju.
Livet är inte över än och oavsett vart framtiden för mig,
så kommer flytten till Norrköping alltid vara en stor del av min utveckling.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

ooj vad tiden går fort , och är det Nanen som sitter där , han känner man ju inte igen idag :)
Kram