onsdag 14 mars 2012

What doesn't kill you..


Det är så skönt när jag kan blicka framåt med ett stort leende!
Har jobbat så sjukt hårt och mycket, för att må som jag mår idag.
Med tanke på hur djupt nere på botten jag mått, så är jag himla Stolt!
What doesn't kill you, only makes you stronger!
Alla har vi ju mer eller mindre upplevt trista saker i livet.
Många går vidare genom att sopa under mattan, men då kommer känslor
och sånt fram förr eller senare dessvärre. Jag har tagit tag i mitt istället.
Jag kan titta tillbaka på trista händelser och sånt, utan att idag 
känna skam, ångest, ledsamhet eller liknande tunga känslor. 
Jag har jobbat med mig själv på så sjukt många sätt, under flera år nu.
Tagit mig förbi fobier som uppstått av händelser i livet, genom att Möta dom.
Det är ju det enda sättet att övervinna rädslor och fobier.

Idag är svackorna och det, inte alls lika ofta och heller inte lika långvariga.
Jag känner också att jag oftare har veckor där jag Strålar!
Där jag känner att, Yes! Gud så skönt att leva och att må så här Bra!
Då brukar omgivningen ibland fråga varför eller vad som hänt..
Men svaret är egentligen inget konkret. Det är bara generellt skönt att leva!
Det är helt enkelt skönt att komma tillbaka till Livet igen, 
från att ha varit på botten lixom. Att komma tillbaka till den man var 
innan det där jobbiga. Men som sagt.. Man får jobba hårt för att nå hit också.

Jag är en glad och sprudlande tjej som älskar att uppleva.
Älskar att samla erfarenheter från äventyr, samla trevliga minnen...
Jag brukar ha många bollar i luften och trivs med det.
Jag brukar också röra mig mkt mellan olika städer. Oftast ganska spontant.
Gillar inte att ha något som låser/binder mig. Mår bra av att känna mig Fri!
Få lyfta mina vingar och spontant ge mig ut och se Nytt! Det är Jag!
Jag är en äventyrare och en livsnjutare.
De som lärt känna mig på Senare år, då jag inte varit färdig i mig själv,
de vet ju egentligen inte vem jag är när psyket är mer stabilt lixom.
Men jag känner månad för månad att jag blir mer och mer mig Själv igen!
Jag trivs i nuet! Jag trivs också då jag blickar framåt! 
De flesta dagarna numera, så känner jag att jag Spricker av Glädje,
förväntan, spänning och bara sprudlar! Underbara känslor ♥

6 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

Du är värd varenda dag att känna så , så härligt för dig
HÄÄÄRLIGT <3
Kram

Josefina sa...

Är stolt över mig själv ♥ ♥
iiiiih Lycka ♥

pözz

Hemmet Är Min Borg sa...

Klart du ska vara <3<3
Kram

Nattsol sa...

låter ju toppen. det är tufft att ta sig vägen tillbaka om man har varit nere på båtten. jag jobbar själv myckt med mitt mående. fick ju ett litet nerdprammp när jag vart utsatt för mordföröket av min hundvackt. men hon sitter inne nu för mordförsk. så sjönt det. men jag jobbar på med mig själv. jag har en long bit kvar att gå. ska röja ur min gammla lägenhet nu frammöver och det blir inget kul. är rätt mycket skit att ta tag i där. för hadde en perjod i mitt liv när jag levde där hadde ljup deprition då så hemmet förföll vell en del. men det är bara ta en dag i taget och röja ur och sen sälja den. mitt mål i livet är att jobba mig uppåt ur min depriton och en dag kunna jobba flytta ut på landet och starta upp en kennel. jag trivs ju väldigt bra med att ha ett liv med hund. sen har man fina vänner som kan ställa upp med hundvackt om jag vill åka iväg. jag hoppas du fortsätter att må bättre och bättre. envishet kan man komma longt med om man frågar mig. ha det/ mone

Josefina sa...

Tack Mone!
Det är så trist när man råkar ut för jobbiga händelser i livet. Det har ju hänt mig också. Man måste få sörja det jobbiga, det tycker jag ingår i att rehabilitera sig från händelsen och därefter resa sig och ta itu med det hela. Men man blir bara ett offer om man själv ser sig som ett. Precis som du också säger, så måste man vara Envis på att ta sig förbi allt, så man kan leva Utan skador i psyket. Jag har jobbat riktigt hårt och äntligen kommit så långt fram!

Håller tummarna för att du kommer dit du vill också. Man ska inte vara rädd för att ta hjälp från samhället eller omgivningen och man ska Aldrig glömma sina drömmar! Inget mål är ju omöjligt att nå, även om det ibland känns så.
Lycka till du också ;) /Jojo

Nattsol sa...

hej jojo tack för att du svara på mitt inlägg det glädie mig :) vissa har det lite svårare än andra med att ha ett svagt pycke. dom som själv innte varit där vet heller innte så offta hur det är att vara där heller. men vi som vet hur det är blir bara destu starkare i slutändan. och då är det inget som kan stoppa oss. jag skulle själv villa jobba med människor om nogra år när jag står säker med båda fötterna på hjorden. kunna hjällpa dom att kämmpa vidare och visa sig själv som ett exempel att det facktist går. MVH/mone