tisdag 20 mars 2012

Ta't lugnt, ta en Toy


För bara nån dag sen, önskade jag att nån skulle typ 
slamsuga min hals, så att jag slipper allt segt och tjockt slem.
Men idag så känner jag att halsen och hostan är på väg Bort! Äntligen!
Efter över tre veckor som sjuk, så är jag nu väldigt nära att bli Helt frisk!
Har ju Inte velat smitta nån, men har vägrat att sjukanmäla mig.

På vägen hem från hälsocoachen, så brukar det bli en titt på stan.
Man blir sjukt köpsugen måste jag erkänna! Speciellt vad gäller kläder.
Jag brukar inte tycka om vårmodet, men i år är det Mer intressant och kreativt.
Inte överallt så klart, men i några av alla butiker iallafall.
Jag hittar ju hur mkt snyggt och spännande som helst ju. Craving!
Behöver verkligen nya kläder också. Skulle behöva byta ut Hela garderoben.
Kan även lite ångra att jag inte köpte dessa snygga skor i Stockholm.
Men så vida jag inte vinner på lotto, så får jag dessvärre avvakta med shopping.


Bortsett från att jag känner mig sjukt Kreativ på klädfronten,
så vill jag får ordning på håret igen. Känner mig lite låst på den fronten nu.
Fotot ovan visar hur jag såg ut i jul och nyår. 
Jag färgade håret lite mörkare och sen la jag i hättslingor i hela håret.
Har nu på senare dessvärre inte blivit nöjd med mina försök att få till det.
Så har låtit håret få vila lite nu, men dags att ta tag i det nu.
Behöver Verkligen klippa mig igen. Håret känns torrt och slitet.
Samt att jag aldrig får till den hårfärg jag vill ha och har i min vision.
Frustrerande! Jag får i periodvis lixom inte till det..

Som jag redan nämnt i bloggen, så var jag under uppväxten väldigt 
kreativ på hår och kläder. Experimenterade med mörkt och ljust hår. 
Röda och svarta slingor osv. Det var dessutom typiskt mig att experimentera 
med håruppsättningar. Tyckte lixom inte om att se samma ut i håret.
Men när jag gick i väggen, så förföll ju mkt och man tappade sig själv.
Nu när jag tagit mig upp så här mkt som jag har, 
så ökar mitt kreativa intresse betydligt. Spännande kläder och tuff i håret tex.
Kläder vet jag ju redan var jag vill ha, men får dessvärre avvakta. 
Behöver dessutom prioritera håret före kläder just nu.

Btw. Maria Montazami var på stan här i Norrköping igår.
Man kunde gå till Make up store mellan 11-13, för att träffa henne.
Trots att jag var i byggnaden intill, så visste jag inte om att hon var här. 
Jag är ju inget fan, men gillar sånt som bryter vardagen. Nåja.

Inga kommentarer: