måndag 9 januari 2012

Gångna veckan..


Förra veckan var min sista, innan jag lämna Vinninga och reste hemåt igen...
Måndagen den 2 januari, så kastade vi ut julgranen hos mamma,
så snart tidningen kände sig klara med reportaget. Även annat julpynt togs bort.
Vi har även blivit bjudna på trevligt fika hos Jennie.
Vi har titt som tätt under veckan träffat Linda P och hennes vovve Harry.
Tycker det är trevligt att träffas under mina besök. Det tycker hundarna med!


Jag fick även låna Linda's Nikon systemkamera över veckan.
Tog så klart vara på tillfället och lekte mig fram i inställningarna.
Jag hoppas på att få äga en Canon EOS 600D, och den dagen jag gör det,
så kommer jag Bättra mina fotokunskaper Ytterligare!
Hann aldrig bli Helt bekant med Linda's Nikon.
Tar ju ett litet tag att lära känna en systemkamera man aldrig hållt  i.
Men tog några foton iallafall.. Klicka på fotona, för att se närmare:
Fotograf: Josefina (Jag) - Kamera: Nikon D3100




Igår var det söndag och jag reste hem till Norrköping.
Jag skulle stanna över jul, men stannade även över nyår,
just för att min syster fyllde 30 den 1 januari och det vill man ju fira!
Vi inte haft snö.. Har haft frost som max, över mitt jul och nyårsbesök.
I Skövde däremot så var det en hel del snö. Lyckos dom!
Tågen flöt på bra, men jag hade extra packning och allt var tungt.
Det var även väldigt många som var ute och reste samtidigt,
så många upptagna platser och varje person hade extra julpackning med sig.
I tågkupén var vi omkring 13-15 hundar och den kupén är ganska liten.
Ja det var trångt och en lite konkig resa, med väldigt tung packning.
Tur att det iallafall inte var några förseningar.

Jag var hemma strax innan 20 på kvällen igår.
Röjde som sjutton här hemma för att få ordning på allt.
Packade upp All packning och placerade allt där det ska ligga.
Spolade i alla kranar som ju inte används på ett tag..
Vattnat alla blommor. Diskat hundskålar. Rengjort perkulator med svinto. 
Organisera rätt kläder.. Gått igenom all post, samt kastat sopor.
Röjt i lägenheten. Bäddat sängen... Jag tog även ner julen!
Vi tog ju ner julen hos mamma den 2 jan. Skönt att den är nere hemma med nu.

Jag röjde konstant till 23 tiden. Värkte då i axlar och i hela kroppen.
Valde att ta bort sminket, gå ut med hund en sista gång,
och sen gick jag faktiskt och la mig! 
Somnade vid midnatt och sov ut rätt redigt denna måndag faktiskt! Skönt!
Btw.. Det har ju gått tre veckor nu, 
sen jag fick inflammation från överbelastning i min hand. 
Handen är läkt till typ 95 %, så det gick bra att bära all packning 
och det funkar nu bra utan tigerbalsam och bandage.


Har handlat i närbutiken idag. Bara så jag står mig till jag ska stor handla på Maxi.
Idag känner jag för att lata mig hemma. Trött i både kropp och sinne idag.
Nu sitter jag här hemma med tända ljus i hela lägenheten 

5 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

Vilka fina foton du fick på hundarna ,jag är nyfiken på hur min kamera funkar me nu,
ja 3 veckor gick fort och trevligt hade vi <3
Kram

Tiggir sa...

Välkommen hem gumman!
Bilderna vart jätte bra=)
Vi har en sustem kamra och jag tycker att bilderna blir jätte bra med den!

Pöss pöss =9

Josefina sa...

Jag är inte helt nöjd med fotona ja tog med Lindas kamera. Jag hade lite fel inställningar å så. Tar ett tag att bekanta sig med en systemkamera man aldrig hållt i. Men helt okej blev dom trots det =P

Pözz Pözz

Anonym sa...

Mycket fina kort jojo =) du vet vad du gör ;) Massa kramar Jennie =) (mammas granne)

Josefina sa...

Nämen heej :)
och Tack för komplimangen också :))
kramiz