torsdag 5 januari 2012

I'm Craving


Förra årets craving var en laptop..
Jag behövde Verkligen en och det sparade jag ju ihop till.
Detta är årets craving! En Canon EOS 600D. Skulle passa mig perfekt!
Jag har gått med kamera i näven sen tidiga barnsben,
så trots utbildning, så har jag, precis som med mina språkkunskaper, 
utvecklats Mest på Egen hand faktiskt.


I min fotoutbildning, så fick vi lära oss att...
"Det är Inte Kameran som gör bilden, det är Fotografen!"
Ja, en fotograf ska ju kunna ta Bra bilder med vilken kamera som helst.
Idag äger jag endast en digital kamera och jag kan få sjukt Fina foton med den.
Känner dock att jag vill utvecklas Mer och röra mig mer Avancerat.
Lära mig Mer om ISO, vitbalans, slutartid och Andra inställningar...
Jobba mer med Fokus och Detaljer i bilden. Behöver då en systemkamera!


I utbildningen så använde vi ju kamerorna som skolan äger,
och när jag praktiserade på tidningen, så hade dom ju kameror också.
Men jag vill Äga en systemkamera och nu har jag EOS 600D som utvald.
Den ligger idag på omkring 6500 hos de Flesta återsäljare,
och ska vara väldigt Bra för sin prisklass! När man sen jobbat upp sig 
ordentligt på denna modell, så kan man ju byta Upp sig.
Jag upplever att färgerna blir finare och Varmare med Canon, än tex Nikon.
Skulle kunna ha sjukt kul med EOS 600D känner jag. Det blir årets craving!

3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

ja det blir spännande för dig med en uppdatering på kamera framöver
Kram

Tiggir sa...

Ser nästan ut som min kamera som jag har!
Det är ett problem med dom och det är att dom är klumpiga att bära med sig;-) Haha!
Men dom är så bra kamror!

Kram kram=)

Josefina sa...

Linda: Det är inte samma kamera. Du har nikon och detta är canon. Men det kan hända att du har samma modell som Linda P. Den kamera jag lånade. Hennes är en Nikon D3100 :)

kramiz