tisdag 27 december 2011

Xmas ★

Tänkte inte gå in i detalj, 
men här kommer iallafall en sammanfattning av juldagarna.


På Julafton så kom Linda, som bor ovan mamma.
Hon hade en julklapp till Wilmer och Alwin. Det var ifrån deras vovve Harry.
Mkt uppskattade grisöron var det!
Det blev den vanliga hundpromenaden. Solen sken och marken var grön.
Omkring 6-8 plusgrader var det. Kändes inte som Julafton precis. Mer som Vår.

Innan Kalle Anka så blev det lutfisk, vitsås och potatis.
Jag älskar det och det är ett måste på jul.
Efter Kalle Anka så kom syrran hit. Ljus tändes i lägenheten,
och utanför huset tändes ljuslyktorna och marschallerna.
Julklappar lades under granen och plötsligt vart det några stycken.


Eftersom syrran jobbade på min födelsedag, dagen innan julafton alltså,
så valde mamma och syrran att ge min födelsedagspresent på julafton.
Dom frågade om det var okej och det var det ju. Dom hade köpt en ihop.
Därför är en paket i mer födelsedags papper, än julpapper.
Jag öppnade födelsedags presenten innan vi käkade julmat.
Som jag tidigare bloggat om, så älskar jag fårfällar, renfällar och sånt..
Jag fick en fyllig vit fårullsfäll och två gråa. Den vita är en sån jag har hemma redan.
Nu har jag alltså två vita och två gråa sammanlagt, precis som jag ville ♥
Renfällar kommer jag köpa framöver också. Men ren kostar ju lite mer med.


På kvällen så öppnade vi julklapparna.
Syrran fick en kaffemaskin av mig. Mamma vill ha tv, så fick presentkort.
Jag fick vad jag önskar mig. Mina fårfällar, pengar,
och biljetter till en av mina större förebilder, Robert Gustavsson.
Han har 25-års jubileum. Det är så klart i mysiga Stockholm ♥
Att äta Gott på restaurang i Stockholm ingår också i den julklappen.
Choklad är ju en klassiker att få. Jag gav själv även bort chokladkartonger.
För pengarna jag fick, tänkte jag shoppa lite. Visste precis vad jag ville köpa.


Juldagen blev lugn. Det blåste rejält och även regnade.
Kändes som taket skulle blåsa av och fönster krossas...
Diverse ting utomhus blåste ner, så man fick ställa undan allt man var rädd om.
Var lika bra att hålla sig inne och istället mysa lite.
Passade också på att vila min skadade hand. Har tigerbalsam och bandage vid behov.
Det blev julbords rester, julgodis, julmust och självklart JULFILMER ♥ ♥
Vi tittade också på Astrids Jul. Älskar det! Madicken, Ronja, Emil osv.
Snacka om mysigt med med Astrid! Emil är favoriten!


Annandagen var att gå upp vid 8, duscha och fixa sig klar.
Sen iväg till farmor. Jag och syrran köpte en fin julgrupp 
(blev dessvärre kasst foto på den).
Pappa var där också, med sin collie Alfons. Wilmer hade jag inte med mig.
Det blev fika, massa prat och allmänt trevligt.
Farmor hade bakat tosca kaka på morgonen. 
Hon berättade också om hur hon tar sina 3 promenader per dag. Pigg 94-åring.
Att man har sin envishet och självständighet i generna är ju tydligt!

Därefter åkte jag och syrran fram till stan för att gå på mellandags rean.
Jag köpte en hel del. Visste precis vad jag ville ha 
och tack vare julklappspengarna, så unnade jag mig allt jag behövde. 
Inga kläder blev det, men massa skönhetsprodukter vart det.
(Jag kommer framöver att göra ett inlägg om mina nya produkter).


Känns fantastiskt att unna sig nått för en gångs skull ♥
Glömmer bort mig själv allt för ofta, så man lever lite Extra på att få unna sig faktiskt.
Skönt också att vara hundfri lite när man är här i väster.
Blev sen lite mys med mamma på kvällen. Chokladpudding med grädde bl.a.

Idag är det den 27e och min kusin Benjamin fyller år.
Vi har haft en rätt skön tisdag. Hundarna har lekt med Harry 
och vi har haft fika stund med Linda här ovan, samt promenerat tillsammans.
Ja det var iallafall en sammanfattning av juldagarna.



Helt otroligt att vi haft jul precis. 
Konstigt att fira jul med grön mark och med så många plusgrader.
Snart är det nyår också. Känns som vi beger oss fort fram.
Hoppas ni alla har det bra och inte glömmer av att ta det lugnt i jul och nyårstider.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja Harry är en snäll kille som tänker på sina vänner <3
Kram