torsdag 1 december 2011

Shepherd ♥


Nu har vi gått in på December månad.. Vi närmar oss Jul!
Än så länge är det fortfarande för varmt för årstiden, och ingen snö än.
Känslan och längtan finns ändå. 
Älskar juletider och tänkte nu dela med mig av min känsla.
Att jag gillar lång-pälsade fårhundar, är nog ingen nyhet.
Har ju en vallhund själv bl.a.
Inte bara är dom vackra, utan deras intelligent imponerar,
och miljön som vallhundar lever i, är intressant och vacker.
Jag ser främst en Österrikisk miljö framför mig och lite hur det var förr kanske.
Iallafall stora berg och dalar, med natur omkring.... 
Vackra får, gammal timmerstuga, öppen spis osv osv.


Men inte nog med fårhundar och det, 
så är det inte för många en nyhet att jag älskar fårull också!
Benvärmare, stickade tjocka strumpor, plädar, fällar,
fluffiga innertofflor, fårull-skor, numera också pälsväst osv osv.
Naturligtvis så får ju inte djur komma till skada för inredning och modets skull.
Jag har alltid Älskat sånt här och extra mkt framkommer det vid juletider.
Den där norrländska eller gotlänska känslan. Roger Pontare miljöer.

Jag har en så stark passion till stickat, renfällar och fårull,
att jag börjar fundera på vad jag varit i Tidigare liv egentligen.
I många år under min tonårstid, så var jag inne på olika utlands-förslag.
Ett av dom var att jobba på en sån där klassisk gård i Australien.
Bonde Där, känns ju lite häftigare än i Sverige. Inspirerades mkt av miljön.
Inspireras även av den gamla miljön och levernet i Emil i Lönnerberga.


Jag älskar som sagt de där gamla stugorna.
Man eldar i öppen spis och en flätad korg är fylld med ved.
Häst och släde som är pyntad med ren/får-fällar och facklor brinnor på var sida.
Jag har ju hellre levande ljus och eldar, än lampor dessutom.
Taklampor och sånt hatar jag. Har aldrig gillat det och använder Få lampor hemma.
Idag har jag en vit fårfäll från ikea (Ludde heter den), men hade jag kunnat, 
så hade jag haft hur mkt sånt här som helst! Ull-kuddar och mer fårfällar!
Skulle även kunna tänka mig att införskaffa mig en till sån vit fäll, som jag redan har.
Ja, det är ju Inte svårt att köpa till mig precis. Blir kär i allt sånt här ♥

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

Me love ,härliga bilder <3 ja det är något speciellt med allt det där, ska nog ta in lite mer av den stilen här tänker jag ;)
Kraam

Tiggir sa...

Fårpäls är väldigt mysigt!
Vi har en fårpäls som vi har i Lotus koja..Vi köpte den då han var en valp..Och jag är sugen på att köpa en till och ha på golvet eller i soffan! Men det får bli i sommar då man åker till Gottland!
Bilderna är jätte härliga..

Bamse kram