måndag 5 december 2011

Helgen ★


I Lördags blev det en liten utflykt för Wilmer's skull.
Jag och en vän gick iväg mot Södra Promenaden och sen upp mot Kneippen....
Det började regna, men det visste vi redan om och det gjorde oss inget.
Det är ju en del av utflykt, att lösa eventuella väderändringar och sånt, tycker jag.



Sen gick vi upp mot Himmelstalund, där vi gick runt lite.
Regnet ökade och vi letade efter en plats med tak. Annars hade ett träd fått duga.
Vi tänkte nämligen ta en paus med varm choklad.

Som tur var så fann vi tak på en minigolf plats, intill Himmelstalundsfältet.
En perfekt plats att ta skydd från regnet för en stund.
Så vi slog oss ner på golvet under taket, helt enkelt. Det fanns en torr yta där.
Efter vår paus med varm choklad, så begav vi oss hemåt.


Väl hemma hos mig, så badade jag Wilmer. Han blev smutsig under utflykt.
Jag hade tvättid också, så jag skötte tvätten under lördags kvällen.
Vi åt lite risgrynsgröt och sen blev det julgodis till julfilmen Elf.
På sen-kvällen såg vi "Så mycket bättre", som jag låtit spelas in.
Wilmer verkade nöjd med lördagen och det kändes bra för en annan med.





I Söndags var det 2 advent och jag hade föreslått att laga lasagne.
Jag vill ju trots allt göra nått på varje advent och gärna nått köksligt.
1 advent bakades det lussekatter bl.a, men nu var det lasagne på schemat.
Även denna advent så var det julmusik på hemma under hela söndagen.

När man var i ordning och allt, så åkte vi iväg och handlade.
Blev även lite butiks tittande. Skönt faktiskt att komma ut lite och gå i affärer.
Ingredienser köptes och så var det hem för att laga maten.
Jag köpte hem hundben till Wilmer och det var ju uppskattat.
Man var trött nu vill jag lova, efter en dag av utflykt och sen några timmar i affärer.
Vi delade upp sysslorna, lagade maten ihop och det flöt på bra.
Värmeljus tändes också i hela lägenheten. Det är ett måste på varje advent!

Efter lasagnen så blev det tv-underhållning och julgodis.
Jag har ju framme godiset i skålar hela tiden, så man kan ta när man önskar.
Vi hade så klart apotekanes julmust till både maten och julgodiset.
Himla Trötta var vi nu efter två fullspäckade dagar, men också nöjda.

Närmare midnatt så sa vi hejdå och jag startade diskmaskinen,
gjorde rent i köket efter vår matlagning, tog ut Wilmer på en sista runda,
borstade honom utomhus också, vilket behövs göras ganska noga efter ett bad.
Sen satt jag uppe en liten extra stund vid datorn innan läggdags.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

wow så många fina bilder ,och du verkar ha haft en riktigt trevlig helg
Kraam