tisdag 6 december 2011

Snowflake ❄


Idag var det måndag den 5e och Första Snön har fallit! Äntligen!
Inget som lägger sig nått märkvärdigt. Det är mest snöblandat, men Ändå!
Det kommer falla mer under veckan och i helgen så blir det vanligt snö,
inte snöblandat alltså, så det kanske lättare lägger sig för att stanna.
Btw. Den 5 december innebar också att jag nu har bott i denna lägenhet i 2 år.


Jag var ute för en stund sen och sprayade mina älskade EMU Australia stövlar.
Så kan dom få stå ostört över natt och "torka" innan användning.
Dom är äkta och kräver vård för att tåla fukt och sånt.
Med dessa så klarar jag mig genom tuff vinter, dom är underbara!
Har inte bestämt mig ännu, hur snörningen gör sig bäst, men det ser jag framöver.
Mina tidigare vinterstövlar är ett par Shepherd. Även dom äkta.
Jag var ute i de skorna barfota en natt i Minus 20 grader, och kände inte kylan alls.

Jag har fått hål i fyra par strumpor, så har knappt några kvar nu.
Även leggins och sånt börjar bli slitet och färglöst. Ska köpa mig nytt efter nyår,
men Ett par strumpor och Ett par strumpbyxor blev det iallafall tills vidare.
Så kan jag vara lite fin över födelsedag och julen.
Självklart är dom i lite ulligt och stickat utseende, precis som jag älskar det!

4 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

Måste köpa sån spray till mina oxå :)
härliga bilder
Kram

Tiggir sa...

Jag har ett par vinter skor som jag gick barfota i och frös inte..Då är dom jävligt bra!!

Pöss pöss

Josefina sa...

Linda: Jag har bara lyckats med det i äkta fårulls skor när det är så kallt, aldrig annars. Jag har så extremt kalla fötter jämt. Jag går ju med innetofflor på sommaren till å me =D
I riktigt kalla delar av världen har dom ju mkt äkta renfällar, äkta fårull osv, för att det håller värmen bäst. Eskimoer å sånt med. Passar mig perfekt, som är lätt-frusen :)

Pöz

Tiggir sa...

Äkta är bra=)
Jag har inget i mot äkta!
Pöss