onsdag 7 december 2011

Beauty ♥


Ju äldre jag blir, desto mer intresserad av skönhet har jag blivit.
Det är ju så att som yngre så kan man ha nästan vad som helst,
men med ålder är man mer beroende av att veta vad man köper lixom.
Jag närmar min 30 med långsamma steg och har fått en himla Torr hud.
Speciellt på vintern och speciellt under ögonen, vilket ger mig torrhets rynkor.
Det känns som det hände på en handvändning, som huden ändrades.
På vintern bör man använda produkter med Mer Fukt (moist), än på sommaren.
På vintern kan jag bli extra torr runt munnen och under ögonen.
Då kan jag lägga fuktrik SPA-mask på dessa två utvalda områden.
Under ögonen lägger jag Apivita Express Eye Zone  och runt munnen 
lägger jag Fleur De Santé Moist. Den är himla bekväm och återfuktar verkligen!


Jag håller iallafall på att byta ut mina produkter helt och hållet.
Jag har redan bytt ut en del, men har också mkt kvar att lära om mogen hy.
Har varit runt i butiker i stan och frågat vad dom rekommenderar för smink,
som inte framhäver, dvs lägger sig i rynkor och linjer..
Har även sett mig runt i inspirerade bloggar på nätet om mogen skönhet.
Vill höra 30-plussarnas do's and don't i hudvård och smink.
Nått som återkommande rekommenderas är Clinique's produkter!
Även YSL Concealer rekommenderar ständigt överallt.


För det första så ska man göra rent huden i 3 steg varje dag.
Alltså först en mild Ansiktstvål, sen använda en Toner och sist återfuktande Kräm.
Att man Aldrig ska använda en Vanlig tvål i ansiktet vet nog alla.
När jag säger krämer, så är det så klart dagkräm, nattkräm och ögonkräm.
Det tar faktiskt inte så mkt längre tid, än du tidigare lagt ner på ditt ansikte.
Dessa 3 steg är nödvändigt och blir även en Grund för hur sminket sen sitter.

Jag provar lite budget varianter just nu, men märker mer och mer,
att det verkar vara mer värt att lägga nån extra slant på bra vård och bra smink.
Jag behöver massa Fukt i sminket, alltså Flytande concealer och foundation. 
En bra Primer sägs göra underverk! Har ingen primer ännu, 
men jag provar just nu Youth Code Concentrate och den är himla bekväm.
Mineralpuder är bäst till mogen hy, säger dom.
Pudret är svårast tycker jag, då den gärna kan kaka sig i minsta rynka...
På Åhléns så trodde dom att Clinique's mineralpuder skulle passa mig bra.
Dom sa att jag kan komma in en dag och låta dom prova den på mitt ansikte.
Sånt är ju bra, att man kan få prova innan man köper. 
Speciellt om produkterna kostar lite mer. Då vill man ju veta att de verkligen Funkar.



Det är mkt som lockar mig att prova, men Clinique är det märket som lockar mest.
Det är oparfymerad och på nått sätt även läkande. Verkar himla bra!
Sen är Clinique Inte djurtestat och det är också Bra att veta!
Två Concealers som jag är himla nyfiken på, är dessa två:
Jag är väldigt torr under ögonen och då tror jag på: Clinique All About Eyes Rich.
Den är många väldigt nöjd med ser jag, så den ska jag absolut prova.
Just nu provar jag Lumene's concealer som är en budget produkt.
Är inte helt nöjd dock. Så Clinique står närmast på min önskelista!
Känns som en djungel där ute vad gäller skönhetsprodukter och bra smink, 
men Nånstans måste man ju börja att prova sig fram.


Jag kommer att skriva Mer om skönhet, rätt smink och torrhetsrynkor framöver.
Har ni tips eller frågor, så är det bara att ni kommenterar.