söndag 11 december 2011

Trevlig Advent ★

.
Klockan stod på 5.35 imorse,
men jag vaknade innan klockan ringde, så jag klev upp 5.15 istället.
Som jag skrivit tidigare i denna bloggen,
så tycker jag det är mysigt att gå upp riktigt tidigt på advent.
Man tänder ljus i hela lägenheten, det är mörkt ute och alla sover...
Man julbakar till julmusik och lite sånt morgon mys.
Jag är ju ingen morgon människa, men på advent och juletider är det mysigt.
Trots att första snön föll den 5 dec, så har inget hittills nånsin lagt sig.
Men det kommer kanske närmare jul, hoppas verkligen det.

Ska skriva mer om min söndag, 
men nu tänker jag tills vidare önska er alla en Trevlig 3e Advent 
Fotot ovan är på min fotända av min säng.

3 kommentarer:

Tiggir sa...

Så ser min morgon ut varje dag!
Uppe med tuppen mellan halv 7 till halv 8..Är jätte mysigt att äta frukost med tända ljus och mörkt ute..

Pöss

Josefina sa...

Jag är inte mkt för morgon annars. Tycker det är så skönt på nätterna när det är mörkt, tyst, alla sover och man tänder ljus, kan natt-pyssla lite osv. Man kan också ta riktigt underbara nattpromenader :)
Men advent och jul kopplar jag till tidig morgon :) Då vill jag baka å sånt innan solen gått upp ens :)

Pözz

Tiggir sa...

Hihi jag vet =) Jag tycker om att gå upp tidigt på morgonen och se hur det mörka blir ljus..Och man sitter i mörkret med tända ljus och äter frukost och ser hur det sakta blir ljusare ute!

Pöss