fredag 16 december 2011

Highlights


För några år sen så höll jag Mkt på med slingor.
Jag färgade håret lite mörkare och sen gjorde jag slingor med hätta,
så håret fick varma och kalla toner lixom. Dvs en blandning av mörkt och ljust.
Sen gjorde lite fina folie slingor i färgerna svart och rött bl.a.
När det sen blev för dyrt med frisören, så började jag att göra detta hemma.
Höll Alltid på med slingor. Resultatet blir ju lixom snyggare.

Nu har jag börjat ta upp detta med slingor Igen.
För några dagar sen så färgade jag mitt underhår till mörkbrunt
och överhåret till ljusare brun och sen slingade jag håret med hätta.
Hätta är Favoriten! Slingorna blir tunnare och smälter in i håret snyggare.
En prisvärd och bra sling-förpackning är H&M Highlights

Jag vet att man inte ska dra ur håret för tätt på hättan...
och att man ska låta flera hål på hättan vara tomma.
Jag råkade trots allt göra slingorna lite för Tätt tycker jag.
Det blev inte fult, men jag skulle vilja se kontrasten lite Tydligare lixom.
Nåja, Nästa gång blir det ju bättre om inte annat.
Då ska jag färga håret lite mörkare än det var denna gången,
och sen köra med hättan igen, fast inte dra ur hår ur så Många hål som nu.
Det var ju ett tag sen jag höll på ständigt med detta,
men man lär sig ju av eventuella misstag lixom.

Inga kommentarer: